Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 07 грудня 2022, питання №76732

Акт про відмову від оплати за теплопостачання.

Доброї ночі!
Прошу підказати, як правильно скласти акт для законної відмови від сплати за послугу теплопостачання. Багатоповерховий будинок підключений до ТЕЦ, але у квартирі батареї холодні, у кімнатах 10 градусів тепла. За словами управдома опалення включено, батареї іноді трохи теплішають на дотик, але по факту на температуру квартири це не впливає. У сусідів наче така ж ситуація, але зараз багато людей виїхали, бо ми живемо в Херсоні. Підкажіть, будь ласка, як правильно скласти акт, бо платити за опалення дуже дорого, а коли його по факту зовсім немає і ми дуже мерзнемо (в квартирі лежача людина) - це ще й не справедливо.

Відповіді юристів (3)

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович

    Доброго дня.

    Пунктом 29 Правил надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів №630 від 21 червня 2005 року, передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати за опалення у разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання.

    Тобто, Правилами обумовлена можливість оплати споживачами фактично спожитої кількості теплової енергії, що визначається згідно з показаннями будинкового засобу обліку.

    Згідно пункту 5 Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів №151 від 17 лютого 2010 року, у разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативній проводиться перерахунок за надання послуг із централізованого опалення за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії.

    Цим Порядком передбачено, що у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог, наведених у додатку цього Порядку.

    Зокрема, вимогами щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних передбачено, що послуги з централізованого опалення повинні відповідати: нормативній температурі повітря у житлових приміщеннях за умови їх утеплення: +18?С, у наріжних кімнатах +20?С. За кожний градус відхилення від +18?С до +12?С у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20?С до 14?С) плата за опалення зменшується на 5% за кожний градус відхилення протягом усього строку відхилення (при допустимому строку відхилення – 12 год. на добу один раз на місяць). При температурі в житлових приміщеннях нижче 12?С (у наріжних кімнатах – нижче 14?С) плата за централізоване опалення не справляється.

    У разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативній перерахунок за надання послуг із централізованого опалення за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії проводиться з урахуванням розміру місячної плати за надання послуг з централізованого опалення за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (об’єму) квартири та строку, протягом якого відбувалося відхилення від кількісних і якісних показників за формулами, визначеними пунктом 5 Порядку.

    Порядок оформлення претензій споживачів до виконавців визначено статтею 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Зокрема, у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

    Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.

    Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

    Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня. Вам треба звернутися до постачальника, щоб вони відправили вам уповноважену особу для підтвердження факту та складання відповідного акту. Якщо представник не з'явитися оформлюйте акт претензію тільки у ньому повинно бути як мінімум. 2 споживача.

    Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Юліана!

    Температура повітря в житлових приміщеннях повинна бути не нижче 18°C, а в кутових кімнатах - не нижче 20°C.

    Виняток може становити відхилення від цієї норми 1 раз в місяць не більше ніж на 12 годин. У всіх інших випадках споживачі ЖКП можуть розраховувати на перерахунок плати за опалення.

    Правила перерахунку плати за опалення:

    - перерахунок проводиться тільки в тому випадку, якщо у вас немає лічильників тепла, а ваше житло належним чином утеплене;

    - перегляд суми до сплати проводиться лише після звернення до постачальника послуг зі складанням відповідних документів за результатами обстеження квартири;

    - при зниженні температури з 18°C до 12°C в житлових приміщеннях і з 20°C до 14°C в кутових суму за централізоване опалення буде знижено на 5% за кожен градус відхилення від норми;

    - якщо ж температура нижче 12°C у житлових приміщеннях та 14°C в кутових - плата не нараховується.

    Для перерахунку платежу за опалення для клієнтів КП "Херсонтеплоенерго" слід звернутися до центрів обслуговування і залишити заявку на обстеження, після чого будуть проведені заміри і складено акт-претензію про неналежне надання послуг.

    У разі виникнення уточнюючих питань, зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого фото.

    Якщо ж відповідь була достатньою, активуйте сіру галочку на знак подяки та залиште відгук.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України