Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 16 березня 2024, питання №103769 1150₴

Як відмовитись від українського громадянства, маючи французьке

Вітаю
Я чоловік, 32 роки, проживаю у Франції з 2013го року. З 2020го року маю громадянство Франції, але від українського не відмовлявся.
Для того, щоб подати заявку на відмову від громадянства, я маю стати на постійний консульський облік у Франції, а для цього я маю мати в своєму українському закордонному паспорті позначку про виїзд на ПМП з України за кордон, видану компетентними органами в Україні. Ця позначка видається за наявності документу, що дозволяє моє проживання на території Франції, як віза або вид на життя. Французького паспорту в цьому листі немає.
Питання в тому, як оформити ПМП, щоб стати на постійний консульський облік і ініціювати процедуру виходу з українського громадянства, маючи французький паспорт.
Дякую

Відповіді юристів (5)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    8.7%

    Вітаю Вас!

    Дійсно, для оформлення виходу з громадянства України кожна повнолітня особа (особа, яка досягла 18 років) має особисто та у повному комплекті подати до консульського підрозділу Посольства України у Французькій Республіці НАСТУПНІ ДОКУМЕНТИ:

    1. Заява про вихід з громадянства України (zayava-pro-vikhid-z-grom-ukraini.pdf) подається в 4-х примірниках ;

    2. Чотири фотокартки розміром 35 x 45 мм (їх слід наклеїти на позначені місця у заявах-анкетах);

    3. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон та 4 комплекти копій його 1-ї сторінки, сторінок з відмітками про ПМП та консульський облік у Посольстві України у Франції (складених у відповідній порядковості)

    - термін дії паспорта має мати не менше одного року (тобто, на весь час розгляду клопотання);

    4. Один із таких документів:

    — документ, який свідчить, що заявник набув громадянства іншої держави (держав);

    — документ, виданий уповноваженим органом іншої держави про те, що громадянин України набуде громадянства іншої держави, якщо вийде з громадянства України.

    На жаль, але зараз фактично провести процедуру відмови від громадянства надзвичайно складно, багато в чому через неможливість отримання штампу виїзду на ПМП. Ви не зможете приїхати до України, знятися з військового обліку, місця проживання і так далі.

    ДМСУ повідомляє:

    Як отримати послугу
    • подати до територіального підрозділу ДМС за зареєстрованим місцем проживання в Україні заяву на ім`я керівника територіального органу ДМС та необхідні документи;
    • перевірити правильність внесення персональних даних до заяви, та засвідчити власним підписом у заяві правильність даних;
    • у разі прийняття рішення про оформлення документів для виїзд за кордон на постійне проживання - звернутись до відповідного органу реєстрації для здійснення зняття з реєстрації місця проживання;
    • звернутися до територіального органу ДМС, надати паспорт громадянина України у формі книжечки зі штампом зняття з реєстрації місця проживання або довідку про зняття з реєстрації місця проживання, видану органом реєстрації (до паспорту громадянина України у формі картки), а також паспорт громадянина України для виїзду за кордон для проставляння в них штампа про оформлення виїзду за кордон на постійне місце проживання.
    • Подача заяви
      • особисто;
      • законним представником.
    Необхідні документи
    • заява;
    • три фотокартки розміром 3,5 х 4,5 сантиметра;
    • оригінал та копія паспорта громадянина України (для осіб, які досягли 14-річного віку та постійно проживають в Україні);
    • оригінал та копія свідоцтва про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку);
    • оригінал та копія довідки про реєстрацію місця проживання;
    • оригінал та копія документу, що посвідчує особу законного представника;
    • оригінал та копія документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законним представником є один із батьків (усиновлювачів);
    • нотаріально засвідчену згоду законних представників, які залишаються в Україні, на виїзд за кордон на постійне проживання особи, законними представниками якої вони є (або копію свідоцтва про смерть чи рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання особи обмежено дієздатною, або недієздатною, або безвісно відсутньою, або оголошення її померлою). Письмова згода законних представників, які залишаються в Україні, може бути надана ними особисто під час подання заявником заяви щодо особи, законними представниками якої вони є;
    • нотаріально засвідчена згода дитини віком від 14 до 16 років на виїзд за кордон на постійне проживання;
    • копія рішення суду, завірена у встановленому порядку, - за відсутності згоди одного із законних представників на виїзд за кордон на постійне проживання особи, яка не досягла 16-річного віку, або особи, яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною;
    • документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати

    Заява приймається за умови подання заявником всіх необхідних документів, оформлених відповідно до вимог законодавства.

    Термін розгляду заяви

    Розгляд заяви здійснюється у срок до трьох місяців з дня її подання.

    Результат надання адміністративної послуги
    • прийняття рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання

    Територіальний орган ДМС проставляє в паспорті громадянина України у формі книжечки та в паспорті (паспортах) громадянина України для виїзду за кордон штампи про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, які скріплюються печаткою

    У разі наявності у особи паспорта громадянина України у формі картки з безконтактним електронним носієм – внесення територіальним органом ДМС інформації про оформлення виїзду за кордон на постійне місце проживання до безконтактного електронного носія.

    • Прийняття рішення про відмову в оформленні документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання.

    У разі прийняття рішення про відмову в оформленні документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання територіальний орган ДМС у строк не пізніше 5 робочих днів письмово інформує заявника про прийняте рішення із зазначенням підстав відмови і порядку оскарження рішення та повідомляє територіальний підрозділ ДМС про прийняте рішення.

    Відповідно зараз виконати вимогу консульства України у Франції щодо "попередньої наявності дозволу на виїзд / залишення на постійне проживання за кордоном (ПМП), про що свідчить штамп компетентних органів України у закордонному паспорті (за зразком pmp-dms.png), мають дозвіл на проживання на території Франції з перспективою дії не менше 90 днів та проживають у межах консульського округу ПУ (Французька Республіка, Князівство Монако)" Ви ніяким чином не зможете. Це не вдається громадянам України, які перебувають в Україні та не підлягають мобілізації. Не говоря про Вашу ситуацію.

    Тому наразі дане питання неможливо вирішити.

    З повагою!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    4.3%

    Доброго дня, Андрію!

    Про всяк випадок надаю Вам алгоритм дій і при відмові від громадянства, і при оформленні ПМП у іншій країні.

    Відмова від громадянства України - це процедура, що передбачає добровільний вихід або примусову втрату українського громадянства з метою переїзду на постійне місце проживання в іншу державу.

    Можливість відмовитися від громадянства України регулюється Законом "Про громадянство України". Можна втратити його добровільно, висловивши бажання або за ініціативою держави.

    Існують 2 можливих варіанти:

    Добровільний - зацікавлена особа пише спеціальну заяву про вихід з громадянства України.

    Примусовий - при наявності законних підстав.

    Підставами для втрати громадянства є:

    1. добровільний вступ повнолітнім громадянином України до громадянства іншої країни;

    2. набуття статусу громадянина України незаконно - шляхом подачі підроблених документів і надання неправдивої особистої інформації;

    3. добровільної вступ до лав військовослужбовців іншої держави.

    Вийти з українського громадянства за особистою заявою можуть такі особи:

    1. громадянин України, який постійно проживає в іншій державі;

    2. діти, які виїхали на постійне місце проживання в іншу країну з батьками (одним з батьків) - може вийти за клопотанням одного з батьків;

    3. діти, які отримали українське громадянство при народженні, батьки (один з батьків) якого є резидентами іншої держави;

    4. діти, яких всиновили резиденти іншої держави або ж тільки один з усиновителів є громадянином іншої країни.

    Для виходу з громадянства слід зібрати пакет документів:

    1. Закордонний паспорт (з позначкою, коли саме особа вибула назавжди з громадянства України).

    2. Заява на відмову (4 примірники).

    3. Фотографії - 4 шт (розмір 3,5х4,5 см).

    4. Підстава для припинення українського громадянства:

    5. свідчення наявності громадянства іншої країни;

    6. документ, який підтверджує, що особа отримає громадянство іншої країни відразу після виходу з українського.

    7. Документи, здатні підтвердити ступінь облаштування заявника в іншому, зазначеному державі (довідка з нової роботи, тимчасова прописка, оформлений вид на проживання).Відмова від громадянства України - це процедура, що передбачає добровільний вихід або примусову втрату українського громадянства з метою переїзду на постійне місце проживання в іншу державу.

    В той самий час процедура оформлення ПМП передбачає наступний алгоритм дій:

    Для початку процедури оформлення ПМЖ потрібно підготувати заяву. Вона оформлюється на ім’я керівника територіального органу Держаної міграційної служби України (далі - територіальний орган ДМС) та подається до територіального підрозділу ДМС за зареєстрованим місцем проживання особи в Україні (пункт 2 розділу ІІ Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» від 21.01.1994 №3857-ХІІ ).

    Заява заповнюється заявником в паперовій формі або працівником територіального підрозділу ДМС, на якого згідно з його службовими обов’язками покладено функції з прийому заяв, в електронній формі.

    Роздруковані або заповнені від руки примірники заяви заявник підписує із зазначенням прізвища, імені, по батькові, чим підтверджує правильність внесених до неї відомостей. Якщо заявник через фізичні вади не може підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви відомостей власним підписом.

    Для оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання особа подає заяву, встановленої форми, та додані до неї документи:

    • три фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см;
    • паспорт громадянина України (для осіб, які досягли 14-річного віку) та його копію;
    • свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) та його копію;
    • довідку про реєстрацію місця проживання та її копію;
    • документ, що посвідчує особу законного представника та його копію;
    • документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законним представником є один із батьків (усиновлювачів), та його копію;
    • нотаріально засвідчену згоду законних представників, які залишаються в Україні, на виїзд за кордон на постійне проживання особи, законними представниками якої вони є (або копію свідоцтва про смерть чи рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання особи обмежено дієздатною, або недієздатною, або безвісно відсутньою, або оголошення її померлою). Письмова згода законних представників, які залишаються в Україні, може бути надана ними особисто під час подання заявником заяви щодо особи, законними представниками якої вони є;
    • нотаріально засвідчену згоду дитини віком від 14 до 16 років на виїзд за кордон на постійне проживання;
    • копію рішення суду, завірену в установленому порядку, - за відсутності згоди одного із законних представників на виїзд за кордон на постійне проживання особи, яка не досягла 16-річного віку, або особи, яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною;
    • документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати (пункт 4 розділу ІІ Порядку).

    Розгляд заяви здійснюється у строк до трьох місяців з дня її подання (пункт 1 розділу ІІІ Порядку).

    У разі виявлення факту подання не всіх необхідних документів або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства України, територіальний підрозділ ДМС у строк не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження заяви повертає її супровідним листом із зазначенням виявлених недоліків територіальному підрозділу ДМС, який у строк не пізніше трьох робочих днів рекомендованим листом із повідомленням про вручення інформує заявника про виявлені недоліки та про необхідність їх усунення у строк, що не перевищує 14 календарних днів з дня одержання такого листа, шляхом подання до територіального підрозділу ДМС відповідних документів.

    Територіальний орган ДМС розглядає одержані результати всіх проведених перевірок та у строк не пізніше п’яти робочих днів з дня одержання всіх результатів перевірок приймає рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання або про відмову в оформленні документів для виїзду за кордон на постійне проживання. Прийняте рішення оформлюється шляхом заповнення відповідної відмітки в заяві.

    У разі прийняття рішення про відмову в оформленні документів для виїзду за кордон на постійне проживання територіальний орган ДМС у строк не пізніше 5 робочих днів письмово інформує заявника про прийняте рішення із зазначенням підстав відмови і порядку оскарження рішення та повідомляє територіальний підрозділ ДМС про прийняте рішення (пункт 3 розділу ІV Порядку).

    Строк дії рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання становить 6 місяців з дня його прийняття. Якщо заявник у зазначений строк не звернувся до територіального органу ДМС для оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, рішення втрачає силу, про що робиться відмітка в заяві.

    Відмова у наданні послуги може мати місце за наступних підстав:

    • Заявник не подав передбачені нормативно-правовими актами документи.
    • Подані заявником документи не відповідають вимогам законодавства України, містять недостовірні відомості або подані документи є недійсними.

    Громадянинові України може бути тимчасово відмовлено у виїзді за кордон у випадках, якщо він:

    • обізнаний з відомостями, які становлять державну таємницю, - до закінчення терміну, встановленого статтею 12 Закону;
    • стосовно нього у порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством, застосовано запобіжний захід, за умовами якого йому заборонено виїжджати за кордон, - до закінчення кримінального провадження або скасування відповідних обмежень;
    • засуджений за вчинення кримінального правопорушення – до відбуття покарання або звільнення від покарання;
    • ухиляється від виконання зобов’язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом, - до виконання зобов’язань або сплати заборгованості зі сплати аліментів;
    • перебуває під адміністративним наглядом національної поліції – до припинення нагляду;
    • він є керівником юридичної особи або постійного представництва нерезидента (згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру, наданими відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), що не виконує встановленого Податковим кодексом України податкового обов’язку щодо сплати грошових зобов’язань, що призвело до виникнення у такої юридичної особи або постійного представництва нерезидента податкового боргу в сумі, що перевищує 1 мільйон гривень, та якщо такий податковий борг не сплачено протягом 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги, - до погашення суми такого податкового боргу, у зв’язку з яким таке обмеження встановлюється (частина перша статті 6 Закону).

    У разі прийняття рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання територіальний орган ДМС у строк не пізніше 5 робочих днів інформує заявника про прийняте рішення та строк його дії, а також про те, що заявнику необхідно:

    • зняти з реєстрації своє місце проживання в Україні;
    • надати територіальному органу ДМС паспорт громадянина України і паспорт громадянина України для виїзду за кордон для проставляння в них штампа про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, або внесення відповідної інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України у формі картки. У разі наявності в особи, яка виїжджає за кордон на постійне проживання, двох паспортів громадянина України для виїзду за кордон надаються обидва такі паспорти;
    • отримати довідку податкового органу про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку, яка подається до органів митного контролю під час перетинання митного кордону України та є підставою для проведення митних процедур (пункт 4 розділу ІV Порядку).

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    4.3%

    Доброго дня!

    Якщо Ви маєте зареєстроване місце проживання в Україні - Ви не зможете отримати отримати штамп про постійне місце проживання (ПМП) за кордоном без повернення до України. А без ПМП Ви не зможете оформити вихід із громадянства України.

    Згідно ВИМОГ щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів щоб знятися з місця реєстрастрації в Україні - Ви повинні будете знятися з військового обліку в ТЦК. А це зробити можливо лише особисто, а у під час дії військового стану керівники ТЦК неохоче це роблять та досить часто діють неправомірно.

    Якщо ж Ви зняті з місця реєстрації в Україні, то після того як посольство прийме рішення про надання Вам дозволу на залишення на постійне проживання за кордоном - Вам потрібно буде отримати "свіжу" довідку про підтвердження зняття Вас з місця реєстрації в Україні.

    Процедура виходу із громадянства України прописана у Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, що затверджений Указом Президента України № 215 від 27.03.2001 року.

    Згідно пункту 78. Для виходу з громадянства України громадянин України, який відповідно до чинного законодавства України є таким, що постійно проживає за кордоном (частина перша статті 18 Закону), подає такі документи:

    а) заяву про вихід з громадянства України (в двох примірниках);

    б) дві фотокартки (розміром 35 x 45 мм);

    в) копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про виїзд на постійне проживання за кордон або копію паспорта громадянина колишнього СРСР зразка 1974 року з відміткою про виписку з території України. У разі якщо у заявника відсутній один із документів, що зазначені у цьому підпункті, або інший з документів, перелічених у статті 5 Закону, на підтвердження факту перебування у громадянстві України та факту постійного проживання за кордоном подаються відповідні довідки, що видані територіальним органом Державної міграційної служби України або дипломатичним представництвом чи консульською установою України;

    г) один із таких документів:

    - документ, який свідчить, що заявник набув громадянства іншої держави (держав);

    - документ, виданий уповноваженим органом іншої держави про те, що громадянин України набуде громадянства іншої держави, якщо вийде з громадянства України.

    Тобто вихід з громадянства буде заборонений у разі:

    • проживання на території України та відсутності постійного місця проживання за кордоном;
    • відсутність іноземного паспорта або гарантій його набуття.
    Отже, щоб ініціювати вихід із громадянства України Ви повинні мати постійне місце проживання за кордоном.

    Ви можете подати до Посольства України у Франції клопотання про залишення на постійне проживання за кордоном.

    ПЕРЕЛІК НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ

    1. Дійсний документ, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України + копія;

    2. Заповнена та підписана заява;

    Бланк для заповнення: zayava-pmp.doc

    3. Одна кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см;

    4. Копія паспорта громадянина України (за наявності);

    5. Копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

    6. Довідка про реєстрацію особи громадянином України ( для осіб, яким було оформлено в ЗДУ громадянство України, починаючи з 01 березня 2001 року);

    7. Документ, що підтверджує сплату консульського збору (185 євро), або документ, на підставі якого заявник звільняється від його сплати.

    Після отримання рішення про залишення на ПМП Ви протягом шести місяців маєте отримати документ, який підтверджує Ваше зняття з місця реєстрації в Україні:

    • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки - штамп зняття з реєстрації місця проживання;
    • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі ID-картки - довідка про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
    • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України - довідка про зняття з реєстрації місця проживання, видана органом реєстрації;
    • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України - довідка органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

    Для зняття з реєстрації місця проживання та отримання відповідних довідок заявник звертається до органу реєстрації в Україні особисто або через представника за довіреністю, посвідченою в установленому законом порядку.

    У випадку, якщо на момент отримання рішення про залишення на ПМП заявник вже був знятий з місця реєстрації в Україні, необхідно буде отримати довідку, що підтверджує зняття з місця реєстрації після прийняття Посольством рішення про залишення на постійне проживання.

    Тому, якщо Ви не зняті з місця реєстрації в Україні - без особистого звернення до ЦНАП оформити ПМЖ не вдасться, адже згідно ВИМОГ щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів спочатку Ви повинні будете знятися з військового обліку в ТЦК. А це зробити можливо лише особисто, а у під час дії військового стану керівники ТЦК неохоче знімають з військового обліку.

    Якщо ж Ви зняті з місця реєстрації в Україні, то після того як посольство прийме рішення про надання Вам дозволу на залишення на постійне проживання за кордоном - Вам потрібно буде отримати "свіжу" довідку про підтвердження зняття Вас з місця реєстрації в Україні.

    ВИСНОВОК

    Теоретитично Ви матимете право на вихід з громадянства України, коли у Вас в закордонному паспорті буде штамп «постійне проживання Франція" та відмітка "Прийнятий на постійний консульський облік".

    Щоб оформити постійне місце проживання за кордоном - Ви повинні бути зняті з місця реєстрації в Україні.

    На даний час без довідки з ТЦК про зняття з військового обліку - ЦНАП відмовляє військовозобов'язаним у знятті з місця проживання.

    Щоб знятися з військового обліку - Вам необхідно особисто звернутися до ТЦК.

    Якщо у Вас є підстави для відстрочки згідно ст.23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» - у Вас більше шансів для зняття з військового обліку. Без підстав для відстрочки - Вас можуть мобілізувати.

    Відповідно до частини 4 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" дозволяти чи забороняти змінювати місце проживання в воєнний час є виключною компетенцією керівника ТЦК.

    При цьому законодавство не визначає які підстави для відмови або для задоволення вимоги про надання дозволу на зміну місця проживання та зняття з обліку, тому це на розсуд керівника військомату.

    Таким чином, відмовити в зміні місця проживання та знятті з обліку керівник може, але повинен відмову обґрунтувати так як згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з позицією Верховного суду посадова особаповинна обґрунтувати своє рішення.

    Отже, на час поточної ситуації в країні, Ви можете зіштовхнутися з перевищенням повноважень уповноважених осіб, починаючи з отримання необґрунтованої відмови на Ваше звернення про зняття з військового обліку для виїзду за кордон, закінчуючи призовом на підставі мобілізаційних заходів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович
    7.6%

    Доброго дня.

    Однією з підстав, що призводить до втрати громадянства України, є добровільне набуття громадянства іншої держави. А саме у випадку, коли громадянин України для набуття громадянства іншої держави повинен був звертатися із заявою чи клопотанням про таке набуття відповідно до порядку, встановленого національним законодавством держави, громадянство якої набуто.

    Рішення про припинення громадянства приймається Президентом України та видається відповідний указ.

    Відповідно до пункту 87 Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженим Указом Президента України від 27 березня 2001 року N 215, які необхідні

    для припинення громадянства України внаслідок його втрати територіальні органи ДМСУ, дипломатичні представництва чи консульські установи України готують та подають: а) подання про втрату громадянства України; б) документ, що підтверджує перебування особи у громадянстві України; в) один із таких документів: документ, що підтверджує добровільне набуття громадянином України громадянства іншої держави, разом із документом, який підтверджує, що на момент такого набуття громадянин України досяг повноліття (у випадку, передбаченому пунктом 1 частини першої статті 19 Закону); […] г) документ, який підтверджує, що громадянин України внаслідок втрати громадянства України не стане особою без громадянства. Такий документ не вимагається в тому випадку, коли оформлення документів про припинення громадянства України внаслідок втрати здійснюється відповідно до положень пункту 2 частини першої статті 19 Закону про громадянство.

    Турчин Ярослав Александрович
    75%

    ВІТАЮ ВАС, пане АНДРІЙ!

    Для таких випадків як у Вас існує процедура оформлення Залишення на постійне місце проживання, яку здійснює Консульська служба Посольств України Міністерства закордонних справ - без участі Державної міграційної служби МВС.

    !!! Ця процедура ОКРЕМА і не зобов"язує повертатися в Україну. Дуже багато громадян при притомній владі пройшли таку процедуру дуже швидко. Але існує фактор зняття з реєстрації місця проживання. Там є свої підводні камені.

    Але одразу зауважу, що укази про вихід із громадянства видає пан Президент. А він не славиться виконанням Конституції і законів України, тож може дуже довго не видавати указ про Ваш вихід із громадянства, особливо в умовах воєнного часу. Але буває і не так все проблемно.

    Проте, як би там не було - процедуру до видання указу Ви можете з легкістю пройти перебуваючи у Франції, а речі, які потрібно здійснити в Україні - можна здійснити за довіреністю іншій особі або іншим чином.

    Бажано також розуміти - чи маєте Ви реєстрацію проживання / прописку в Україні? Я так розумію, оскільки Ви виїхали досить давно, то у Вас паспорт - книжечка. Яка там відмітка?

    Далі розповім поетапно про:

    1. Процедуру виходу з громадянства.

    2. Процедуру прийняття на консульський облік

    3. Процедуру залишення на постійне місце проживання в консульстві, яка аналогічна по юридичному значенні до процедури оформлення дозволу на виїзд на ПМП, який здійснює Державна міграційна служба в Україні.

    Вся інформація взята за офіційним сайтом Посольства України у Французькій Республіці.

    І так.

    1. ПРОЦЕДУРА ВИХОДУ З ГРОМАДЯНСТВА

    Порядок подання документів на оформлення виходу із громадянства України відповідно до Закону України «Про громадянство України», що набув чинності 01.03.2001 р.

    Документи на оформлення виходу із громадянства України приймаються Посольством України у Французькій Республіці від осіб, які виїхали на постійно проживає за кордоном у встановленому законодавством порядку (у закордонному паспорті має бути штамп «Постійне проживання», проставлений компетентними органами України) або оформили дозвіл на постійне проживання через закордонну дипломатичну установу та проживають на території Франції або Монако у межах консульського округу Посольства України у Французькій Республіці.

    Для оформлення виходу з громадянства України кожна повнолітня особа (особа, яка досягла 18 років) має особисто та у повному комплекті подати до консульського підрозділу Посольства України у Французькій Республіці НАСТУПНІ ДОКУМЕНТИ:

    1. Заява про вихід з громадянства України (zayava-pro-vikhid-z-grom-ukraini.pdf) подається в 4-х примірниках ;

    2. Чотири фотокартки розміром 35 x 45 мм (їх слід наклеїти на позначені місця у заявах-анкетах);

    3. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон та 4 комплекти копій його 1-ї сторінки, сторінок з відмітками про ПМП та консульський облік у Посольстві України у Франції (складених у відповідній порядковості)

    - термін дії паспорта має мати не менше одного року (тобто, на весь час розгляду клопотання);

    4. Один із таких документів:

    документ, який свідчить, що заявник набув громадянства іншої держави (держав);

    — документ, виданий уповноваженим органом іншої держави про те, що громадянин України набуде громадянства іншої держави, якщо вийде з громадянства України.

    УВАГА! Офіційні документи, видані не в Україні, повинні бути належним чином засвідчені (штампом "Апостиль" або шляхом консульської легалізації) та подаватися з перекладом українською мовою.

    ВАРТІСТЬ КОНСУЛЬСЬКИХ ПОСЛУГ

    Відповідно до затверджених тарифів консульського збору, консульський збір за оформлення виходу з громадянства України становить 280 євро.

    Оплата консульського збору здійснюється за допомогою POS-терміналу банківською карткою в приміщенні консульського відділу Посольства під час прийому.

    ТЕРМІН ВИКОНАННЯ

    Загальний строк розгляду клопотання про вихід з громадянства України не повинен перевищувати 1 рік. Зазначені строки не враховують термін, необхідний для надсилання матеріалів дипломатичною або командирською поштою.

    Датою припинення громадянства України є дата видання відповідного Указу Президента України. Після отримання повідомлення про припинення громадянства України закордоння дипломатична установа у тижневий строк повідомляє заявника про прийняте рішення Президента України, вилучає проїзні документи громадянина України та видає довідку про припинення громадянства України.

    Строк виконання рішень Президента України з питань громадянства не повинен перевищувати 1 місяця. У разі неотримання особою, громадянство якої було припинено, відповідної довідки та неповернення до установи проїзних документів громадянина України протягом визначеного терміну, закордонна дипломатична установа вживає заходів щодо визнання паспортного документа недійсним.

    УВАГА! Консульський прийом громадян проводиться за попереднім записом. Запис на прийом Ви можете здійснити у розділі "Запис на прийом".

    https://france.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/diyi-...

    2. Процедура прийняття на консульський облік

    Консульський облік полягає в реєстрації в ЗДУ (закордонній дипломатичній установі) громадянина України, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, шляхом:

    • внесення даних про громадянина України до облікової картки та електронного реєстру громадян України, які постійно проживають або тимчасово перебувають за кордоном, що ведеться в ЗДУ за встановленою формою
    • проставлені в дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон (далі – паспортний документ), проїзний документ дитини відповідної відмітки (штампу).

    Ha постійний консульський облік в Посольстві України у Французькій Республіці (далі – ПУ) може бути прийнято ЛИШЕ громадян, які попередньо оформили дозвіл на виїзд / залишення на постійне проживання за кордоном (ПМП), про що свідчить штамп компетентних органів України у закордонному паспорті (за зразком pmp-dms.png), мають дозвіл на проживання на території Франції з перспективою дії не менше 90 днів та проживають у межах консульського округу ПУ (Французька Республіка, Князівство Монако).

    ПЕРЕЛІК НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ

    1. Заява про прийняття на консульський облік;

    з 16 років – заява подається особисто (blank-oblik.doc)

    до 16 років – заява подається одним з батьків/опікунів/піклувальників (blank-oblik-dytyna.doc), а до заяви додаються:

    оригінал та копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон законного представника;

    оригінал та копія документів, що підтверджують повноваження законного представника;

    2. Одна ВЕЛИКА фотокартка розміром 10х15 см із зображенням обличчя особи, яка приймається на консульський облік, виконана відповідно до рекомендацій ІКАО Doc 9303 (зображення обличчя - від 70 до 80 відсотків загальної площі фотокартки, фон — білий);

    3. Закордонний паспорт особи, яка приймається на консульський облік + копія першої сторінки закордонного паспорта та сторінки з відміткою (ДМС України або Посольства України) про оформлення постійного місця проживання за кордоном;

    4. Копія одного з документів, який містить інформацію про місце народження особи: паспорта громадянина України АБО свідоцтва про народження АБО витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини;

    5. Копія чинного дозволу на перебування (titre de séjour / titre de séjour spécial / carte de résident / document de circulation pour mineur);

    6. АБО Копія актуального certificat de résidence délivré par la mairie / attestation de résidence fiscale, що підтверджує основну адресу місця проживання особи на території консульського округу ПУ.

    УВАГА! Зазначені документи мають бути обов'язково оформлені відповідно до персональних даних пред'явника паспорта громадянина України для виїзду за кордон (прізвище та ім'я пред'явника закордонного паспорта України має співпадати з прізвищем та ім'ям особи зазначеним в дозволі/довідці).

    Іноземні документи мають бути переведені на українську мову. При консульському відділі Посольства України у Французькій Республіці мають бути акредитовані консульсьою службою України перекладачі на мову.

    ВАРТІСТЬ ТА ТЕРМІН ВИКОНАННЯ

    Консульський збір за прийняття на постійний консульський облік становить 18 євро за звичайним тарифом (закордонний паспорт з оформленим обліком у такому разі можна отримати через 10 робочих днів), або 36 євро за терміновим тарифом (в день прийому).

    Оплата консульського збору здійснюється під час подачі документів виключно банківською карткою.

    Діти віком до 16 років приймаються на постійний облік безкоштовно.

    УВАГА! Консульський прийом громадян проводиться особисто за попереднім записом. Запис на прийом Ви можете здійснити у розділі "Запис на прийом" ((категорія консульської дії - "Паспортні дії").

    3. Процедуру залишення на постійне місце проживання в консульстві, яка аналогічна по юридичному значенні до процедури оформлення дозволу на виїзд на ПМП, який здійснює Державна міграційна служба в України

    Громадяни України, які виїхали за кордон тимчасово та досягли 16-річного віку, можуть особисто подати до Посольства України у Франції клопотання про залишення на постійне проживання за кордоном.

    https://france.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/1306-...

    ПРОЦЕДУРА ОФОРМЛЕННЯ ЗАЛИШЕННЯ НА ПМП відповідно до законодавства України

    Так стаття 4 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» передбачає, що існує дві процедури оформлення документів для постійного проживання громадян України за кордоном:

    • Оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
    • Оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, здійснюється закордонними дипломатичними установами України.

    Провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

    Провадження за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, здійснюється в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері зовнішніх зносин.

    Першу процедуру відкидаємо, адже нас цікавить саме оформлення за межами України.

    Питання врагульоване Порядком провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, затвердженим Наказом Міністерства закордонних справ України від 22.12.2017 № 573. Має реєстрацію в Міністерстві юстиції України як нормативно-правовий акт (далі - Порядок МЗС).

    ПЕРЕЛІК НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ (визначений пунктом 2 Розділу ІІ Порядку МЗС)

    1. Дійсний документ, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України + копія;

    2. Заповнена та підписана заява;

    Бланк для заповнення: zayava-pmp.doc

    3. Одна кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см;

    4. Копія паспорта громадянина України (за наявності);

    5. Копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

    6. Довідка про реєстрацію особи громадянином України - для осіб, яким було оформлено в ЗДУ громадянство України, починаючи з 01 березня 2001 року;

    7. Документ, що підтверджує сплату консульського збору (185 євро), або документ, на підставі якого заявник звільняється від його сплати.

    Документи, видані компетентними органами іноземної держави, мають бути легалізовані, якщо інше не передбачено законом чи міжнародним договором України, та подані разом із засвідченим в установленому порядку перекладом українською мовою (пункт 4 Розділу ІІ Порядку МЗС).

    ВІдповідно до пункту 8 Розділу ІІ Порядку МЗС, при прийнятті заяви консульська посадова особа:

    1) перевіряє повноту наданих документів, їх відповідність вимогам законодавства України, здійснює візуальну перевірку їх справжності та попереджає заявника про встановлену законодавством відповідальність за повідомлення неправдивих відомостей;

    2) засвідчує копії наданих заявником (законним представником) документів написом (штампом) «Згідно з оригіналом» та великою гербовою печаткою, проставляє дату, свою посаду, прізвище, ініціали та підпис. Оригінали усіх документів, крім заяви про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, нотаріально засвідченої заяви про згоду дитини віком від 14 до 16 років на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, нотаріально засвідченої згоди законних представників особи, яка не досягла 16-річного віку, або одного з них, який залишається в Україні, а також документа, що підтверджує сплату консульського збору, повертаються заявнику (законному представнику);

    3) роз’яснює заявнику передбачені чинним законодавством України підстави для тимчасового обмеження у праві виїзду громадян України за кордон відповідно до Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України»;

    4) надає заявнику (законному представнику) інформацію про ознайомлення (додаток 3) про те, що у разі прийняття рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном він має знятися з реєстрації місця проживання в Україні та надати ЗДУ документи, передбачені пунктом 16 розділу ІІІ цього Порядку, та їх копії для задоволення поданої ним заяви;

    5) інформує заявника (законного представника), що незалежно від результату розгляду заяви сплачений консульський збір не повертається.

    ВІдповідно до пункту 16 розділу ІІІ Порядку МЗС, зняття з реєстрації місця проживання в Україні підтверджується:

    • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки, - штампом зняття з реєстрації місця проживання;
    • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
    • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою органом реєстрації;
    • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

    Зняття з реєстрації місця проживання у зв’язку з оформленням документів для залишення на постійне проживання за кордоном, а також отримання відповідних довідок здійснюються особисто або законним представником чи представником за довіреністю, посвідченою в установленому законом порядку.

    Це самий проблемний момент.

    Формально, Вас може зняти з реєстрації власник житла без Вашої участі і переслати Вам відповідний витяг про зняття з місця реєстрації.

    Через представника Ви знятися не зможете, бо в Україні зараз чиниться мобілізаційна вакханалія і без дозволу військового комісара, який видається безпосередньо "кріпаку", який на думку держави має перебувати лише в Україні і тільки в Україні - Вам ніхто нічого не здійснить і з реєстрації не зніме.

    При цьому суди в цьому питанні не допоможуть, адже фактично правосуддя в Україні здатне зараз виконувати лише елементарні функції вирішення спорів фізичних осіб з фізичними особами, фіз.осіб з юридичними особами приватного права, а все що стосується святого та безгрішного ТЦК та ЗСУ - не на користь людей. Бо війна і витирати ноги об людей - треба для перемоги (за логікою судів України, працівників ТЦК, правоохоронних органів, прокурорів та ін. учасників цієї вакханалії).

    Звісно можете спробувати, але маю сумніви, що працівники місцевого ЦНАПу знімуть Вас з реєстрації за заявою Вашого представника за довіреністю... навіть з підстави оформлення залишення на ПМП. Риторика буде про те, що єдина функція чоловіка з громадянством України в сучасному світі, то стояти на військовому обліку в ТЦК та СП (псевдоправонаступники колишніх військових комісаріатів), а тому без дозволу самого пана начхальника ТЦК - ніхто ніякі зняття з реєстрації не здійснить.

    Оскільки більшість реєстраторів місцяпроживання та їх чоловіки - "ухилянти", тож вони дуже патрійотичні і з радістю та натхненням слідкують за тим, щоб служив і помирав хтось, замість них.

    Проте, як я вже вказав, власник житла може Вас зняти з реєстрації без Вашої згоди і судів. Право власника на зняття з реєстрації місця проживання громадян України чоловічої статі поки що забезпечують. Хоча диву даюся, як це досі таке роблять і без пана "воєнкома".

    Щодо відмітки у паспорті про це. Те, що у Вас паспорт - книжечка - проблема. Треба вирішити, що Вам буде простіше - оформити ID-паспорт через іноземні представництва Держпідприємства "Документ", або спробувати отримати штамп про факт зняття з місця реєстрації проживання у Центрі надання адмін.послуг за місцем прописки, якщо Ваш паспорт надасть відповідно уповноважена по довіреності особа.

    Як на мене, то обмін паспорта набагато простіший, дешевший і гарантія відсутності проблем з дуже патрійотичним реєстратором в Україні, який навіть факт зняття з реєстрації відмовиться підтверджувати.

    Але йдемо далі. Відповідно до пунктів 18 - 19 розділу ІІІ Порядку МЗС:

    Оригінали документів, надання яких передбачено пунктом 16 цього розділу, повертаються заявнику (законному представнику), а до справи долучаються їх копії, засвідчені відповідно до підпункту 2 пункту 8 розділу ІІ цього Порядку.

    Рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном щодо особи, яка не досягла 16-річного віку на момент прийняття рішення, приймається без направлення запиту до СБУ протягом п’яти робочих днів з дня отримання всіх передбачених пунктом 3 розділу ІІ цього Порядку документів із дотриманням вимог та процедур, передбачених пунктами 10-17 цього розділу.

    У разі необхідності направлення запиту щодо оформлення паспорта громадянина України згідно з пунктом 6 та (за потреби) пунктом 8 цього розділу рішення про оформлення або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном приймається протягом п’яти робочих днів з дня отримання інформації, передбаченої пунктами 7, 9 цього розділу, з дотриманням вимог та процедур, передбачених пунктами 1, 6-10 цього розділу.

    Перед зняттям з реєстрації місця проживання - уточніть у працівників консульської установи, яким чином потім здається Ваш паспорт громадянина України. Раніше паспорти - книжечки здавалися в Україні до відповідного органу реєстрації та обліку МВС. Зараз цю процедуру можна здійснити і у посольстві, наскільки я пам"ятаю. Але краще уточнити, щоб потім не виписувати 10 довіреностей.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0077-18#n76

    В принципі процедура дуже рутинна, але її вирішення - цілком реальне.

    Проте, оскільки Ви чоловік, а не жінка, то виконання паном Президентом своїх прямих обов"язків може розтягнутися на роки. А може й ні, бо зараз дуже багато діточок потрібних людей (олігархів, політиків, держслужбовців вищого рангу) - виходять з громадянства України, щоб їх не дорікали "батальйонами Монако" та тим, що вони "уклоністи", які живуть щасливе життя в ЄС, замість того, аби гинути на полях війни в Україні. Можете потрапити в потрібну струю.

    Тут вже Вам гарантії ніякої не дам, буває всяке. Питання виходу з громадянства з 2022 року не дуже афішується МЗС України, а Офіс Президента на запити дає відповідь, що вони не знають, скільки людей вийшло з громадянства України.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України