Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Конституционное право, 29 ноября 2023, вопрос №97745 240₴

Что делать гражданке Украины в этой ситуации?

Гражданка Украины.
20 лет.
Училась в институте МАУП (4 года бакалавр).
Специальность: «Правоохоронна діяльність».
Специализация: «Антикорупційна діяльність».

Она училась 4 года и сейчас ищет работу по своему диплому.
Пыталась устроится в ЗАГС юристом, но её не взяли.
Так же, она пыталась устроится в «Безоплатну правову допомогу».
Её документы отправили в Одессу, где ей сказали, что её диплом не подходит.
С такой проблемой она сталкивается уже несколько раз в поиске работы.

Она позвонила в институт и спросила, может ли она на основании степени бакалавра, специальности, «Правоохоронна діяльність», учиться дальше на магистратуре по специальности «Право?»
Институт, в котором она отучилась 4 года, сказал, что это невозможно и ей нужно учится заново со 2 курса.
Соответственно, ей нужно потратить деньги на контракт, чтобы устроится в будущем юристом.

Подскажите, пожалуйста, что ей делать в такой ситуации?
Кем она может работать с этим дипломом?
Есть ли смысл такой специальности, если после института невозможно устроится на работу?

Ответы юристов (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Сергію!

    Подскажите, пожалуйста, что ей делать в такой ситуации?

    Я думаю, що все таки - це більш ситуативна проблема. Тобто так чи інакше, але вона має вищу освіту та може знайтись роботодавець, який прийме її на роботу. Так, на даний момент вона отримала відмови, але можливо об'єктивно не проходила по тим вимогам, які пред'являв роботодавець, наприклад, до стажу роботи.

    Кем она может работать с этим дипломом?

    Наскільки я розумію, мова йде про юридичний факультет та 081 ПРАВО. Відповідно особа має право працювати юристом в будь-якому місці, якщо проходить по вимогам. Більшість роботодавців все ж таки вимагають наявність повної вищої юридичної освіти (магістр).

    Есть ли смысл такой специальности, если после института невозможно устроится на работу?

    Звичайно, що ні, але повторюсь - думаю проблема не зовсім у дипломі. Теорія говорить, що особи з юридичною освітою мають право працювати в правоохоронних органах, судах, на державній службі, у виконавчих органах, навчальних закладах, приватних установах юрисконсультом, у прокуратурі, в адвокатурі або в нотаріаті.

    Можливо з її освітою варто спробувати влаштуватись до НАЗК

    Она позвонила в институт и спросила, может ли она на основании степени бакалавра, специальности, «Правоохоронна діяльність», учиться дальше на магистратуре по специальности «Право?»

    Ось цей момент мене турбує найбільше у даній ситуації. Я б радив подати письмове звернення до Міністерства освіти і науки України та отримати професійне роз'яснення із даної ситуації. Щось маю сумнівати у законності такої відмови та адекватності слів працівника інституту. Навчатися на магістратурі 081 Право мають право особи навіть без юридичної освіти за умови складення ЄФВ (Єдиного фахового випробування).

    Порядок

    подання електронних звернень громадян до Міністерства освіти і науки України

    Громадяни можуть подавати до Міністерства освіти і науки України звернення в електронній формі на адресу: ez@mon.gov.ua або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, що розміщується на веб-сторінках офіційного веб-порталу МОН.

    Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

    Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати*. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.

    * відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графіч. начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа або підтвердження відомостей, що містяться у док-ті й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./ Редкол.: Ю70 Ю.С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. – К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис – це «прізвище або ініціали, написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства або потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. На CD)/Уклад. і голов. Ред. В.Т. Бусел – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. – ISBN 966-569-013-2).

    З урахуванням викладеного підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, підписані з застосуванням кваліфікованого електронного підпису.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» вимог повертаються заявнику із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Датою подання електронного звернення є дата його реєстрації в автоматизованій системі документообігу МОН. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу в неробочий день та час, то датою подання такого звернення вважається наступний після нього робочий день.

    Успіхів. Всього доброго!

    • Сергей Клиент 5 месяцев назад

      Понятно.

      081 ПРАВО - это вроде бы другой диплом...

    Винограденко Антон Анатолійович

    Доброго дня! У вас типова проблема, яка постає перед спеціалістами "без досвіду" - знайти перше місце для працевлаштування і статус диплому будь-якого навчального закладу не має значення. Я вважаю що це пережиток радянських часів, коли в першу чергу роботодавці звертають увагу на назву навчального закладу, а потім на все інше.

    Отримавши диплом "Магістра" ви також не будете застраховані від того, що вашу дівчину нікуди не будуть брати на роботу, тому якщо у вас немає дійсного бажання поступити на магістратуру, а є лише бажання отримати "корочку" - цей варіант ненайкращий як на мене.

    Єдине що хочу запропонувати вам - пробуйте й надалі шукати роботу. Це не легко. Це і не буде легким завданням, тому що попит на юристів в Україні менш за кількість юристів, тому конкуренція дуже велика.

    Ви можете зареєструватися на цьому сайті та отримувати перший досвід та клієнтів саме тут. Можете спробувати працевлаштуватися до поліції України або інших державних/комунальних органів . Вважаю, що отримати там посаду з вашою освітою буде цілком реально.

    Тимченко Анастасия Александровна
    Тимченко Анастасия Александровна 5 месяцев назад

    Адвокат, г. Николаев, 27 лет опыта

    Для начала я бы посоветовала устроиться на работу например помощником юриста, адвоката, нотариуса, также всегда требуются работники в государственную исполнительную службу. Потому как скорей всего дело не в дипломе, а в отсутствии стажа работы. Молодых специалистов очень неохотно берут на работу при наличии любого диплома.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Сергію!

    За інформацією МАУП щодо спеціальності "Правоохоронна діяльність":

    262 «Правоохоронна діяльність»

    Галузь знань: 26 «Цивільна безпека»

    Спеціальність: 262 «Правоохоронна діяльність»

    Освітньо-професійна програма:

    • Правоохоронна діяльність

    Програма спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність» орієнтована на оволодіння здобувачами вищої освіти методами, методиками та технологіями правоохоронної діяльності, системного підходу до вирішення завдань із забезпечення публічної безпеки і порядку; знаннями, уміннями та навичками, спрямованими на створення стратегій розвитку у сфері правоохоронної діяльності, публічної безпеки і порядку; розроблення і впровадження організаційно-правових заходів підвищення ефективності правоохоронної діяльності.

    Мета освітньої програми: Підготовка висококваліфікованих фахівців правоохоронної діяльності, які володіють системою знань у галузі правоохоронної діяльності, знайомі з сучасними науковими досягненнями цієї галузі, можуть критично оцінювати та застосовувати на практиці теоретичні постулати та інноваційні методи, здатні до постійного навчання і самовдосконалення, здатні брати участь у наукових дослідженнях, здатні займатися правотворчою, правозастосовною, експертно-консультаційною та організаційно-управлінською діяльністю.

    Фахові компетентності спеціальності:

    • Кримінально-правова компетентність – здатність і готовність особи орієнтуватися в кримінально-правових нормах законів, які визначають підстави та принципи кримінальної відповідальності, а також те, які суспільно небезпечні діяння є злочинними і які покарання слід застосовувати до осіб, що їх вчинили.
    • Кримінально-процесуальна компетентність – здатність і готовність особи здійснювати захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу, і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
    • Адміністративно-правова компетентність – здатність і готовність особи охороняти права і свободи громадян, власність, конституційний лад України, права і законні інтереси підприємств, установ і організацій, встановлений правопорядок, зміцнювати законність, запобігати правопорушенням.
    • Адміністративно-процесуальна компетентність – здатність і готовність особи регулювати суспільні відносини та визначати адміністративну відповідальність за різні правопорушення.
    • Цивільно-правова компетентність – здатність і готовність особи визначати систему правових норм, які регулюють майнові і особисті немайнові відносини та здійснювати цивільно-правове регулювання суспільних відносин.
    • Цивільно-процесуальна компетентність – здатність і готовність особи здійснювати процесуальний порядок розгляду і вирішення справ для захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних та трудових правовідносин.
    • Господарсько-правова компетентність – здатність і готовність особи застосовувати норми права у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
    • Кримінологічна компетентність – здатність і готовність особи систематизувати закономірності злочинності, визначати особу злочинця, причини і умови злочинності та її окремих видів, реалізовувати напрями і заходи її запобігання.
    • Криміналістична компетентність – здатність і готовність особи застосовувати засоби, прийоми і методи збирання, дослідження, оцінки і використання доказів для розкриття, розслідування, судового розгляду та попередження злочинів.
    • Компетентність у сфері інформаційно- телекомунікаційних систем – здатність і готовність особи використовувати сукупність організаційних і технічних засобів для обробки та збереження інформації.
    • Компетентність у сфері протидії насильству в сім’ї – здатність і готовність особи забезпечувати захист конституційних прав і свобод у випадках будь- яких умисних дій фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім'ї по відношенню до іншого члена сім'ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім'ї як людини та громадянина і наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному чи психічному здоров'ю.
    Працевлаштування: Фахівці із кваліфікацією бакалавра з правоохоронної діяльності можуть знайти себе у різних напрямах правоохоронної діяльності, а саме у органах прокуратури, поліції, СБУ, митних органах, а також реалізуватися у приватній детективній діяльності тощо.

    В той самий час спеціалізація "Антикорупційна діяльність" , тобто 081 «Право» передбачає такі фахові компетентності спеціальності:

    • Знання основ теорії та філософії права, структури правничої професії та її ролі у суспільстві.
    • Знання історії права та державних інститутів.
    • Знання стандартів правничої професії.
    • Знання міжнародних стандартів прав людини.
    • Знання Конвенції з захисту прав людини та основоположних свобод, а також прецедентної практики Європейського суду з прав людини.
    • Знання засад і доктрин міжнародного публічного права, а також змісту основних міжнародно-правових інститутів.
    • Знання основ права Європейського Союзу.
    • Знання засад і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів таких фундаментальних галузей права, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право.
    • Навички реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
    • Уміння застосувати знання у практичній діяльності при моделюванні правових ситуацій.
    • Здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти.
    • Здатність аналізувати правові проблеми та формувати правові позиції.
    • Здатність застосовувати юридичну аргументацію.
    • Здатність виявляти проблеми правового регулювання і пропонувати способи їх вирішення, включаючи подолання юридичної невизначеності.
    • Навички логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
    • Навички консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
    • Навички самостійної підготовки проектів актів правозастосування.
    • Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності.
    Працевлаштування: Фахівець із кваліфікацією бакалавра з права може займати первинні посади в органах державної виконавчої та судової влади, місцевого самоврядування, прокуратури, адвокатури, Служби безпеки України, внутрішніх справ, митної служби, в юридичних службах підприємств, установ, організацій тощо

    https://maup.com.ua/ua/navchannya-u-maup/napryami-...

    ВИСНОВОК:

    Отже, відмова у прийнятті на роботу особи, про яку Ви згадуєте у питанні, є до міри незаконною.

    У зв'язку з цим я би порекомендував звернутись до державних органів та установ та вимагати від них письмової відмови у прийнятті на роботу з посиланням на закон. Такі відмови можна в подальшому оскаржити в територіальному управлінні Держпраці або в суді. Також згідно Закону України "Про звернення громадян" є сенс звернутися із запитом про інформацію до Міністерства освіти та науки за роз'ясненнями з приводу зазначенного питання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Сергію!

    Ще з 2017 року у Міністерстві освіти відбувались дискусії чи відносити спеціальність "Правоохоронна діяльність" до юридичної освіти. https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-novini-2017...

    Остаточного роз'яснення МОН так і не надало.

    Наприклад, кваліфікаційно-дисциплінарна комісія прокурорів у своєму рішенні https://kdkp.gov.ua/decision/2023/06/06/3559 зазначає, що спеціальність "Правоохоронна діяльність" не відноситься до юридичної освіти.

    "...Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 787 «Про перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста і магістра» спеціальність «Правоохоронна діяльність» (коди спеціальності 7.03040201, 8.03040201) віднесено до галузі знань «Право» (шифр спеціальності 0304). Вказана постанова втратила чинність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266 (зі змінами) «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти», яка набрала чинності з 01 вересня 2015 року.

    Постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року № 762 «Про внесення змін до переліку галузей і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» внесено зміни до Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266. Згідно вказаного переліку спеціальність 262 «Правоохоронна діяльність» віднесено до галузі знань 26 «Цивільна безпека»

    Отже, відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України, яка діє на даний час, ... вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра за спеціальністю 262 «Правоохоронна діяльність» відноситься до галузі права «Цивільна безпека» та не є вищою юридичною освітою відповідно до вимог діючого законодавства... "

    Щодо вступу на магістрату на спеціальність 081 Право, то згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.07.2022 р. № 643 для здобуття освітнього ступеня магістра по спеціальності 081 Право за результатами Єдиного фахового вступного випробування можуть вступати особи, які здобули освітній ступінь бакалавра зі спеціальностей 081 Право або 293 Міжнародне право.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 5 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    З Вашим рівнем освіти можна розпочати з помічника адвоката, державного виконавця, помічника нотаріуса, чи арбітражного керуючого.

    Набувши відповідного досвіду , можете подати документи до ВККА про надання статусу адвоката.

    Згідно статті 19 Закону про адвокатуру передбачені такі види адвокатської діяльності:

    1) надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави;

    2) складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру;

    3) захист прав, свобод і законних інтересів підозрюваного, обвинуваченого, підсудного, засудженого, виправданого, особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішується питання про їх застосування у кримінальному провадженні, особи, стосовно якої розглядається питання про видачу іноземній державі (екстрадицію), а також особи, яка притягається до адміністративної відповідальності під час розгляду справи про адміністративне правопорушення;

    4) надання правової допомоги свідку у кримінальному провадженні;

    5) представництво інтересів потерпілого під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, прав і обов’язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні;

    6) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами;

    7) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб, держави, органів державної влади, органів місцевого самоврядування в іноземних, міжнародних судових органах, якщо інше не встановлено законодавством іноземних держав, статутними документами міжнародних судових органів та інших міжнародних організацій або міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

    8) надання правової допомоги під час виконання та відбування кримінальних покарань;

    9) захист прав, свобод і законних інтересів викривача у зв’язку з повідомленням ним інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення.

    {Частину першу статті 19 доповнено пунктом 9 згідно із Законом № 198-IX від 17.10.2019}

    Адвокат може здійснювати інші види адвокатської діяльності, не заборонені законом.

    Деякі з них підпадають під можливість роботи через публічний договір, а деякі ні. Переважна більшість адвокатів не працює за договором оферти, бо є традиція. Хоча це і не заборонено.

    Втім треба мати на увазі, що будь якому практичному початку договірних стосунків адвокат - клієнт передує окрім відповідної індівідуальної угоди адвокатський ордер, без якого більшість послуг адвоката недоступні. В той самий час ордер під договір оферти згенерувати неможливо. Тобто сгенерувати можливо, а використати - ні.

    Що стосується юристів, то тут за публічним договором можлива, практично, будь яка правова діяльність, яка не потребує спеціальної участі захисника, тобто адвоката.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Турчин Ярослав Александрович
    50%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, СЕРГЕЙ! Я бы на месте Вашей знакомой девушки переживал не об этом, а о том, что ее специальность, в отличии от 081. Право, - является родственной воинской специальности 10.6 "Спеціальності служби правопорядку. 932. Правоохоронна діяльність", а потому она подлежит воинскому учёту и может быть мобилизована в ряды ВСУ и Нацгвардии Украины, причём не только в Службу военного правопорядка, а куда нужно конкретному ТЦК.

    Перелік військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського і старшинського складу Збройних Сил України, затверджений наказом Міністерства оборони України від 07 вересня 2020 року № 317. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0927-20

    А теперь по поводу Вашего вопроса.

    ВО-ПЕРВІХ, диплом о высшем образовании государственного образца, внесенный в Единую государственную базу по вопросам образования (ЕДЕБО) - независимо от учебного заведения, формы его собственности и т.д. не подлежит какой-либо дискриминации. Все субъекты образовательной деятельности РАВНЫ. Попытки оценивать по критерию известности ВУЗа, формы собственности и т.д. - дискриминация чистейшей воды. Да и поверьте, знаю кучу умников, которые учились на отлично в ХНЮА им. Ярослава Мудрого, КНУ им. Т.Г. Шевченко, ОНЮА, а экзамены в магистратуру по стандартам ЗНО - завалили с позором. Потому как говорится важно не только кто учит, но и кто и как учится.

    ВО-ВТОРЫХ, бакалавр полноценное высшее образование в Украине с 01.01.2015 года. Не базовое, не незаконченное, не неполное, а полноценное высшее образование. Некоторые застрявшие в прошлом веке управленцы это всё никак не выучат, но дело такое. Для таких умников в сфере образования и госслужбы утверждены типичные проф.характеристики для отдельных должностей.

    В-ТРЕТЬИХ. Направления. и сферы, в которых Ваша знакомая имеет имеете право работать по диплому - ВУЗ обязан был указать в Дополнении к диплому (Diploma Supplement) европейского образца.

    Кроме того, они указаны в Государственном стандарте высшего образования по соответствующей специальности и в описании к образовательной программе, если оная реализовывалась ДО утверждения государственного стандарта, но ПОСЛЕ 2018 года.

    Стандарт вищої освіти України: перший (бакалаврський) рівень вищої освіти, галузь знань 26 «Цивільна безпека», спеціальність 262 «Правоохоронна діяльність» затверджено і введення в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 30.04.2020 р. № 578.

    \Текст Стандарта по ссылке. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvit...

    Стандарт указывает следующее:

    Відповідно до здобутої освітньої кваліфікації бакалавр правоохоронної діяльності здатний виконувати професійні роботи за професіями, зазначеними у ДК 003:2010, та віднесеними до розділу «Фахівці» (Стандарт вищої освіти України рівня бакалавр за спеціальністю "Правоохоронна діяльність", затверджений наказом МОН від 30.04.2020 р. № 578).

    Перелік професій та посад, які віднесені до розділу "Фахівці" станом на 23.06.2023 року Ви можете подивитись на сайті Ліга.Закон.

    https://ips.ligazakon.net/document/FIN5940C

    Кроме того, на сайте Вашего учебного заведения в описании к программе пишут следующее:

    Працевлаштування: Фахівці із кваліфікацією бакалавра з правоохоронної діяльності можуть знайти себе у різних напрямах правоохоронної діяльності, а саме у органах прокуратури, поліції, СБУ, митних органах, а також реалізуватися у приватній детективній діяльності тощо

    https://maup.com.ua/ua/navchannya-u-maup/napryami-...

    Частное учебное заведение МАУП имеет соответствующую лицензию и сертификат аккредитации специальности, подписанный самой госпожой Грыневыч.

    https://drive.google.com/file/d/1YoRdbVEic5cqn2Tvb...

    ОСВІТНЯ ПРОГРАМА МАУП по специальности "Правоохранительная деятельность" ОКР Бакалавр - есть в открытом доступе. Текст по ссылке.

    https://drive.google.com/file/d/1bDNJ75qSJrY7dZ0gv...

    Цитирую ОПП бакалавра МАУП по специальности "Правоохранительная деятельность":

    IV. Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

    Академічні права випускників

    Можливість здобуття освіти на другому (магістерському) рівні за магістерськими програмами з правоохоронної діяльності та інших спеціальностей.

    Придатність до працевлаштування

    Відповідно до Національного класифікатора видів економічної діяльності ДК 009:2010, а також з урахуванням вимог ринку праці видами професійної діяльності бакалавра правоохоронної діяльності є:

    − діяльність у сфері права – К. 69.1;

    − проведення розслідувань – К. 80.30;

    − управління у сферах фінансової та податкової діяльності – К. 84.11;

    − діяльність у сфері юстиції та правосуддя – К. 84.23;

    − діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки - К. 84.24;

    Фахівець за кваліфікацією бакалавр правоохоронної діяльності згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 здатний виконувати зазначену професійну роботу і може займати такі первинні посади:
    • відповідальний секретар колегії судової;
    • державний виконавець;
    • конторський (офісний) службовець (недержавні установи юриспруденції);
    • конторський (офісний) службовець (страхування);
    • cекретар колегії судової;
    • секретар судового засідання;
    • секретар суду;
    • судовий виконавець;
    • судовий розпорядник;
    • організатор діловодства (державні установи);
    • організатор діловодства (види економічної діяльності);
    • організатор діловодства (система судочинства);
    • помічник адвоката;
    • помічник нотаріуса;
    • помічник нотаріуса державного;
    • помічник судді;
    • помічник юриста;
    • приватний детектив;
    • дізнавач.

    Потому ни у кого никаких вопросов быть не может с точки зрения Закона.

    Если Ваши потенциальные работодатели в принципе имеют вопросы к качеству государственного высшего образования, то эти вопросы пусть адресуют Министерству образования и науки Украины и уважаемым международным партнёрам Украины. Все реформы, в т.ч. в образовательной сфере, реализованы в Украине с 1995 года под чутким руководством Европейского союза и Государственного департамента США в лице USAID, Совета Европы и МФ "Видродження".

    К сожалению, Правительство Украины в свое время приняло очень дискуссионное разъяснение, в котором высшим юридическим образованием признаются только степени магистра по специальностям "Право", "Международное право". Но учитывая практику Верховного Суда последних лет, можно спорить, имел ли Кабмин право так делать. В 2018 году Верховный Суд указал, что да. Могло. О поведении Минобрнауки Украины вообще молчу. Закон там не живёт уже лет 20-25.

    Но вынужден процитировать то, как вопрос решался в 2019 году.

    Особа може вступити до вищого навчального закладу для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, здобутого за іншою спеціальністю. Здобувши ступінь магістра за спеціальностями «081 Право» та «293 Міжнародне право», особа може обіймати посади або провадити види діяльності, кваліфікаційні вимоги до яких передбачають наявність повної вищої або вищої юридичної освіти.

    Таких висновків дійшов ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, розглянувши в касаційному порядку справу за позовом до КМУ про визнання протиправним та скасування п. 1 постанови КМУ від 1 лютого 2017 р. №53 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. №266».

    Так, позивач просив визнати протиправним і скасувати п. 1 цієї постанови, доповнений п. 21 такого змісту: «Установити, що особи, які здобули вищу освіту за спеціальностями «081 Право», «293 Міжнародне право» на першому (бакалаврському) і другому (магістерському) рівні вищої освіти і яким присуджено ступінь вищої освіти «магістр», можуть обіймати посади або провадити види діяльності, кваліфікаційні вимоги до яких передбачають наявність повної вищої або вищої юридичної освіти».

    На думку позивача, через такі зміни до постанови він не матиме права обіймати посади або провадити види діяльності, кваліфікаційні вимоги до яких передбачають наявність повної вищої або вищої юридичної освіти. Позивач вважає так тому, що не здобував ступеня бакалавра за спеціальністю «Право» або «Міжнародне право», а вступив до вищого навчального закладу до магістратури за спеціальністю «Право» на базі диплома про вищу освіту, отриманого за іншою спеціальністю.

    Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, задовольнив позовні вимоги, проте ВС не погодився з висновками судів попередніх інстанцій щодо незаконності зазначеної постанови КМУ в її оскаржуваній частині

    Колегія суддів Касаційного адміністративного суду вказала, що відсутність законодавчо закріпленої концепції правничої (юридичної) освіти створює прогалину в законодавстві, а саме не визначено спеціальностей, за якими здобувається юридична освіта в Україні. На думку КАС ВС, положення п. 21 постанови КМУ №266 (зі змінами, внесеними постановою №53) усуває цю прогалину щодо визначення поняття «правнича (юридична) освіта».

    Підсумовуючи, колегія суддів зазначила, що КМУ видав у межах своїх повноважень нормативно-правовий акт з питань вищої освіти, створивши механізм реалізації передбачених Законом України «Про вищу освіту» прав осіб, які навчаються у закладах вищої освіти.

    Як зазначається, за відсутності в чинному законодавстві визначення, за якою галуззю знань та спеціальностями здобувається вища юридична освіта, Кабмін у межах своїх повноважень визначив, що вищою юридичною освітою є вища освіта, здобута за спеціальностями «081 Право» та «293 Міжнародне право».

    НО, при этом Совет адвокатов Украины на уровне своих разъяснений до сих пор признает специальность "Правоохранительная деятельность" высшим юридическим образованием, иначе бы не позволяла на ее основании - сдавать адвокатские экзамены и получать свидетельство адвоката.

    Порядок допуску до складення кваліфікаційного іспиту, порядок складення кваліфікаційного іспиту та методика оцінювання результатів складення кваліфікаційного іспиту для набуття права на заняття адвокатською діяльністю в Україні, затверджений Рішенням Ради адвокатів України від 17 грудня 2013 року № 270 (Редакція від 11.08.2023).

    Пункти 2, 6 Розділу ІІ Порядку

    2. Одночасно із заявою про допуск до складення кваліфікаційного іспиту Заявник надає наступні документи:

    1). документ державного зразка (оригінал та нотаріально посвідчену копію) та додатки до нього, що підтверджують набуття заявником повної вищої юридичної освіти, не нижче ступеня магістра (спеціаліста) - другий (магістерський) рівень, спеціальність - "право", "правознавство", "правоохоронна діяльність", "міжнародне право";

    6. До стажу роботи в галузі права слід зараховувати роботу на посадах:

    1). судді, прокурора, слідчого, нотаріуса;

    2). помічника адвоката, помічника судді або нотаріуса;

    3). помічника-консультанта народного депутата України, який має вищу юридичну освіту за спеціальністю правознавство / правоохоронна діяльність / міжнародне право та працює на постійній основі за строковим трудовим договором;

    4). юриста, юрисконсульта, головного юрисконсульта, начальника юридичного відділу;

    5). в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах, організацій всіх форм власності, якщо такі посади за кваліфікаційними вимогами потребують наявності виключно повної вищої юридичної освіти, не нижче ступеня магістра (спеціаліста) - другий (магістерський) рівень, спеціальність - "право" ("правознавство", "правоохоронна діяльність", "міжнародне право");

    ...

    8). на інших посадах, які відповідно до закону вимагають наявності виключно повної вищої юридичної освіти, не нижче ступеня магістра (спеціаліста) - другий (магістерський) рівень, спеціальність - "право" ("правознавство", "правоохоронна діяльність", "міжнародне право");

    https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vr270871-13#Te...

    То есть юридически проблем Вашего права доступа на госслужбу не вижу вообще. Тут личностный фактор восприятия конкретно МАУП или вообще любых "чужих". Вы же должны знать, что в Украине не побороли до сих пор коррупцию, взяточничество, телефонное право, кумовство и прочие прелести, которые не пускают Украину в состав Европейского Союза и о чём твердит всё мировое сообщество.

    ВАША ЗНАКОМАЯ, УВЫ, МОЖЕТ ВСТУПИТЬ НА МАГИСТРАТУРУ ПО СПЕЦИАЛЬНОСТИ "081 ПРАВО" ТОЛЬКО ЧЕРЕЗ СУД. Почему?! - Потому что Министерство образования и науки Украины издало в последние годы ряд противозаконных приказом МОН, которые несмотря на противозаконность были зарегистрированы в Министерстве юстиции как нормативно-правовые акты, а потому применяются зависимыми от МОН ВУЗами при приёме абитуриентов на обучение по специальности 081. Право без учёта положений законов и Конституции Украины. Инструкция важнее. Так было, так есть и скорее всего так будет.

    Кроме того, лица, поступавшие на соответствующие специальности, с 2016 года сдают вступительные экзамены на основе технологических процессов ЗНО. То есть через независимое тестирование УЦОЯВО.

    https://testportal.gov.ua/tag/zno-z-prava/

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0519-23#Text

    Да, МОН Украины уже 20 лет систематически нарушает закон. Время от времени некоторые люди обжалуют их незаконные приказы в судах и выигрывают дела... Но это бывает редко, а потому нормативно-правовые акты не соответствующие закону и Конституции Украины, продолжают существовать годами и десятилетиями, собственно как и разрабатывающий их последние десять лет "незаменимый специалист" - начальник департамента высшего образования (Директората высшего образования) МОН господин Шаров О.И. (математик по образованию), которого не сдвинешь с этого места и бульдозером. Видите кстати. Вон математик себе занимается нормотворчеством под крышей фонда Сороса и ничего. Диплом математика не помешал заниматься нормотворчеством в сфере высшего образования и 10 лет безнаказанно нарушать Конституцию и законы Украины. А Вы говорите у Вашей знакомой не тот диплом. ("Крыша" не та, извините ).

    Тож як казав перший Президент України - "Маємо те, шо маємо".

    В вопросе госслужбы, Вам надо обратиться за разъяснением не к Минобразования Украины, а в Национальное агентство Украины по вопросам государственной службы. Именно они осуществляют контроль за политикой гос.учреждений по принятий на госслужбу. По крайней мере должны это делать и делали, пока туда не назначили руководителем очередного "карманного филолога", работавшего в интересах группы "Приват" на разных должностях госслужбы.

    https://nads.gov.ua/zvernennya-gromadyan

    Но тут и без разъяснений ясно, что согласно части первой статьи 19 Закона Украины "О государственной службе", цитирую языком оригинала:

    Право на державну службу мають повнолітні громадяни України, які володіють державною мовою відповідно до рівня, визначеного Національною комісією зі стандартів державної мови, та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:

    1) магістра - для посад категорій "А" і "Б";

    2) бакалавра, молодшого бакалавра - для посад категорії "В".

    Cпециальность при этом не имеет значения, если это прямо не указано в квалификационных характеристиках должности.

    Как видите, кроме диплома неплохо бы Вашей знакомой еще иметь сертификат о владении украинским языком от НКСДМ. Ранее выдававшиеся свидетельства и удостоверения о владении - а также изучение украинского в дипломе - не признаются. "То не ту мову вивчали".

    Если у работодателя вопрос к качеству образования - никто не мешает применять испытательный срок или неофициальное квалификационное оценивание вне процедур, предусмотренных в военное время. Увы, конкурсы на госслужбу отменены, а потому Украина вернулась к классическому периоду домайданного кумовства, решалова и принятия на работу руководителями гос.учреждений - тех, кого они хотят, а не кто соответствует по своему уровню задачам. Хотя и по конкурсу часто решения принимали совсем не в пользу лучших и сдавших лучше всех тесты на знание законодательства, имевших больший опыт и достижения и т.д. Вы должны понимать в какой стране живёте. Все кого не устраивало жить в стране "порешаем", выехали в ЕС... горсть оставшихся - несогласных с переменным успехом борятся с ветряными мельницами.

    Увы, это классический случай первого трудоустройства молодежи, описанный еще в американском фильме "Секрет моего успеха", номинированном на премию "Золотой глобус", снятом Гербертом Россом в 1987 году... всем подавай докторов наук с 20 годами стажа. Вопрос, а нужны ли работодатели такому специалисту, который давно понял что к чему в этой жизни и ушёл в самостоятельный бизнес, где доход распределяешь ты, а не твой начальник, подыскивающий "молодых дурачков", которые будут за 5 копеек давать КПД на миллионы?! Вот.

    Честно, скажу как есть. Если человека хотят брать на работу - его БЕРУТ. Независимо от наличия высшего образования вообще. Это лишь формальность. Которую весьма часто обходили и даже государство знавало скандалы на этот счёт... "профессор Зварыч" без диплома о высшем образовании на должности Министра юстиции Украины в 2005 году тому пример.

    Так что советую не отчаиваться и искать СВОЕГО работодателя... Такова жизнь. На вкус и цвет. Вы думаете на сайте клиентам всем нравятся одни и те же специалисты и их ответы?! - Нет. Не существует никаких правил и алгоритмов... Каждый человек по-своему воспринимает действительность в конкретный отрезок времени и подбирает ответ / работника именно под то, как он видит действительность.

    Но, в то же время Ваша знакомая должна была осознавать, что специальность "Правоохранительная деятельность" - это как ранее говорили в народе "ментовская специальность" и после нее идут работать в полицию, прокуратуру, МЧС (ДСНС), службу Пробации Мин"юста (бывшая Государственная уголовно-исполнительная служба) и т.д.

    Согласно части пятой - седьмой статьи 81 Закона Украины "О Национальной полиции",

    5. Громадянам, які мають вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем "молодший бакалавр", після прийняття на службу в поліції та призначення на посади, що заміщуються особами середнього і вищого складу поліції, присвоюється первинне спеціальне звання молодшого лейтенанта поліції.

    6. Громадянам, які мають вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче бакалавра, після прийняття на службу в поліції та призначення на посади, які заміщуються особами середнього і вищого складу поліції, присвоюється первинне спеціальне звання лейтенанта поліції.

    7. Військовослужбовцям та громадянам, які мають військові або спеціальні звання, класні чини, під час прийняття на службу в поліції присвоюються первинні спеціальні звання поліції, відповідні наявним у них військовим або спеціальним званням, класним чинам, у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.

    ВЫВОД. У Вашей знакомой есть высшее образование, которое даёт право доступа к профессиям, которые требуют высшего образования без указания специальности, если это не сфера нацбезопасности, правоохранительные органы и т.д. Диплом о высшем образовании - лишь формальность для отдельных видов деятельности и доступа к государственной службе или профессиональной деятельности, в т.ч. для работы. Куда более ценно в современных реалиях и для адекватных руководителей - иметь специалиста, который не диплом в рамочке правильный имеет, а может делать РАБОТУ и выполнять качественно возложенные на него обязанности. Если руководитель без диплома не способен отобрать и подобрать качественные кадры, то вопрос уже в профнепригодности самого руководителя, который занимает не своё место. С такими руководителями лучше не работать. Лишь пустая трата времени, сил, нервов и жизни за копеечную зарплату.

    Искренне желаю Вашей знакомой найти СВОЕГО работодателя!

    С уважением, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України