Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 20 серпня 2023, питання №90431

Земельні питання. Виконання рішення суду. Щодо затвердження проекту землеустрою

Питання із Закону Земельного кодексу. Адміністративний суд виніс рішення про скасування рішення міської ради про відмову в затвердженні проекту землеустрою. Міська рада зволікає з виконанням рішення суду. Посилаючись на військовий стан. Згідно перехідних положень Х ,ПП 5 п.27 Земельного кодексу України не поширюється заборона на відведені земельні ділянки до набрання чинності цього Закону. Суд крім рішення видав рішення Ухвали де відмовив міській раді в відтермінування виконання рішення суду. Які способи впливу на міську раду можливі для виконання рішення суду? Виконавча служба оштрафувала міську раду, дальше розводить руками. Дякую . Цибульський П.М. учасник бойових дій.село Яргорів .

Відповіді юристів (3)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Петро!

    Спробуйте подати заяву дор правоохороних органів.

    Кримінальний кодекс України

    Стаття 382. Невиконання судового рішення

    1. Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню -

    карається штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.

    2. Ті самі дії, вчинені службовою особою, -

    караються штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою, яка займає відповідальне чи особливо відповідальне становище, або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, або якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам і свободам громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    4. Умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.Докладніше: https://kodeksy.com.ua/kriminal_nij_kodeks_ukraini/statja-382.htm

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю Вас шановний пане Петре!

    Слід звернутися до прокуратури чи відділу Національної поліції за місцезнаходженням місцевої ради із Заявою про злочин за ч. 3 ст. 382 КК України. В будь-якому разі прокуратура скерує заяву до поліції, але більші шанси не отримати відписку про відсутність складу злочину і невідкриття провадження. У разі відмови - вона оскаржується до слідчого судді місцевого районного суду в порядку ст. 303 КПК України у строки визначені ст. 304 КПК України, тобто протягом 10 днів з дня наступного за днем подання заяви.

    ОСЬ НАВОДЖУ ПРИМІРНИЙ ЗРАЗОК ЗАЯВИ ПРО ЗЛОЧИН:

    Керівнику Чортківської окружної прокуратури Тернопільської області

    МАРЦУНУ М.І.

    48100, Тернопільська обл., м. Чортків, вул. Горбачевського, буд. 4.

    Тернопільський окружний адміністративний суд

    46000, м. Тернопіль,

    вул. Князя Острозького, 20.

    Копія:

    Керівнику Тернопільської обласної прокуратури

    МИКОЛАЙЧУКУ А.Б.

    46000, м.Тернопіль, вул. Листопадова, 4.

    Заявник:

    Цибульський Петро М___

    00.00.1982 року народження

    48331, с. Яргорів Монастирська територіальна громада Тернопільської області, вул., ___, буд.___ .

    Тел. ___

    ЗАЯВА (ПОВІДОМЛЕННЯ) про кримінальне правопорушення за ст. 382 КК України

    28 грудня ___ року, Тернопільським окружним адміністративним судом винесено Рішення у справі №___ за позовом Цибульського Петра М ___ до Монастирської міської ради Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов»язання вчинити певні дії.

    Вказаним вище Рішенням позовні вимоги Іваночка І.І. задоволено в повному обсязі, а саме:

    Визнано дії (рішення)

    Зобов’язано

    Рішення суду набрало законної сили ___ 20___ року.

    Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від ___ по справі № ___ відмовлено у задоволенні заяви (клопотання) Монастирської міської ради Тернопільської області про відтермінування виконання судового рішення. Ухвала набрала законної сили ___20___ р.

    ___ 20___ р. ___ відділом державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) було відкрито виконавче провадження № ___.

    Постановою державного виконавця від ___20__ р. ___ було накладено штраф на посадову особу боржника – Монастирського міського голову ___ (Старух А.О.) за невиконання відповідного судового рішення.

    Незважаючи на відкриття виконавчого провадження, застосовані державним виконавцем штрафні санкції та неодноразові звернення до боржника за виконавчим провадженням – судове рішення продовжує невиконуватись, що свідчить про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.2, ст., 382 Кримінального кодексу України, а саме: Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню вчинене службовою особою.

    Такими діями, в частині не виконання прямих посадових обов’язків передбачених ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та вчинення правопорушення передбаченого ч.2, ст.382, Кримінального кодексу України, міським головою не було жодного разу винесено питання виконання судового рішення на розгляд очолюваної ним міської ради як колегіального органу прийняття рішень.

    Відповідно до ч.2. ст. 382 Кримінального кодексу України Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду що набрало законної сили, або перешкоджання їх виконання, вчинене службовою особою – карається штрафом від семисот п’ятдесяти до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    Вважаю, що об’єктивна сторона даного кримінального правопорушенняполягає в тому, що Міський голова Монастирської міської ради Чортківського району Тернопільської області СТАРУХ Андрій Олегович без існування будь-яких перешкод щодо виконання Рішення суду, яке набрало законної сили та знаючи про необхідність виконання такого рішення суду фактично відмовився його виконувати та самоусунувся від покладених на нього законом обов»язків щодо виконання судового рішення.

    Таким чином, вважаю, що в діях Міського голови Монастирської міської ради Чортківського району Тернопільської області СТАРУХА Андрія Олеговича вбачається склад кримінального правопорушення передбаченого ст.382 КК України.

    Зі статтями 383 “Завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину”, 384 “Завідомо неправдиве показання”Кримінального кодексу України, ознайомлений.

    Керуючись вищевикладеним,

    ПРОШУ:

    1. Прийняти мою заяву про кримінальне правопорушення за ст. 382 КК України;

    2. Внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування у формі попереднього слідства.

    3. Вручити мені пам»ятку про права і обов»зки потерпілого, визнавши мене потерпілою особою у кримінальному провадженні.

    Додатки:

    • Копія судового рішення Тернопільського окружного адміністративного суду.
    • Копія ухвали Тернопільського ОАС про відмову у відстроченні виконання судового рішення.
    • Копія звернення на адресу міської ради з вимогою виконати судове рішення із доказами отримання.
    • Копія постанови державного виконавця про відкриття виконавчого провадження.
    • Копія постанови державного виконавця про накладення штрафу.

    ___ року Цибульський П.М.

    КРІМ ЦЬОГО, У РАЗІ ДОВГОТРИВАЛОГО НЕВИКОНАННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ Є МОЖЛИВІСТЬ ЗВЕРНУТИСЬ ДО СУДУ І ВИЗНАТИ ЗА ВАМИ ВІДПОВІДНЕ ПРАВО ВЛАСНОСТІ / ДОКУМЕНТАЦІЮ ЗАТВЕРДЖЕНОЮ - В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ. Заява в поліцію і процесуальні відповіді слідчих в такому випадку будуть додатковими доказами доцільності прийняття судом рішення в обхід дескриційних повноважень "бездіяльнісної" міської ради.

    Щасти Вам!

    Турчин Ярослав Александрович

    Водночас, відповідно до підпункту 5 пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу України «безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом».

    З цієї норми випливає, що місцева рада наразі не має права затвердити проект землеустрою та передати земельну ділянку у власність.

    Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу в приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності ЗК України. Тобто, якщо на земельній ділянці розташований житловий будинок або раніше було передано земельну ділянку в користування, громадяни мають право на отримання цієї земельної ділянки у власність.

    Алгоритм отримання земельної ділянки у приватну власність власниками розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна:

    1. Виготовлення технічної документації для встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд.

    Відповідно до Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення.

    2. Реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, отримання витягу.

    Згідно з пунктом 3 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 07.07.2011 № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр», у разі якщо на земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників такого будинку на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи. Такий кадастровий номер є чинним з моменту його присвоєння.

    Державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви, розглядає її та вносить відповідні зміни до Державного земельного кадастру.

    3. Подання клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України. До такого клопотання додається:

    1) розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

    2) витяг з Державного земельного кадастру.

    4. Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк ухвалює рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову.

    5. Державна реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів.

    Рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.

    У РАЗІ ПОСИЛАННя на воєнний стан як підставу зволікання - слід отримати письмову відповідь про це і також можна оскаржити бездіяльність міської ради до Тернопільського окружного адміністративного суду саме з цієї підстави. Хай суддя ткне носа міської влади, що їх бездіяльність під час воєнного стану так само незаконна.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України