Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Сімейне право, 07 серпня 2023, питання №89649 400₴

Чи є обов'язковою присутність на суді по адміністративному правопорушенні і чи можно оскаржити протокол ч.1 ст.173-2 КУпАП

Відбулась сварка з чоловіком, який викликав поліцію. Ними був складений протокол про вчинення психологічного та фізичного насилля, прийшла повістка до суду. Що потрібно робити в даній ситуації?

Відповіді юристів (9)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    17.5%

    Вітаю, Юлія!

    Відбулась сварка з чоловіком, який викликав поліцію. Ними був складений протокол про вчинення психологічного та фізичного насилля, прийшла повістка до суду. Що потрібно робити в даній ситуації?

    Якщо Вас викликають повісткою до суду, Ви зобов'язані з'явитись. Якщо Ви не з'явитесь, нічого критичного не станеться і справа буде розглянута без Вашої участі, адже є встановлені чинним законодавством строки розгляду справи.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення

    Стаття 277. Строки розгляду справ про адміністративні правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається у п’ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

    Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 42-2, частиною першою статті 44, статтями 44-1, 106-1, 106-2, 162, 172-10 - 172-20, 173, 173-1, 173-2, 178, 185, частиною першою статті 185-3, статтями 185-7, 185-10, 188-22, 203 - 206-1, розглядаються протягом доби, статтями 146, 160, 185-1, 212-7 - 212-20 - у триденний строк, статтями 46-1, 51, 166-9, 176 і 188-34 - у п’ятиденний строк, статтями 101-103 цього Кодексу - у семиденний строк. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою, третьою та сьомою статті 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки), частинами першою, другою та восьмою статті 152-1 цього Кодексу, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), розглядаються уповноваженою особою невідкладно після виявлення правопорушення та отримання відомостей про суб’єкта цього правопорушення.

    Законами України може бути передбачено й інші строки розгляду справ про адміністративні правопорушення.

    Строк розгляду адміністративних справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, зупиняється судом у разі якщо особа, щодо якої складено протокол про таке правопорушення, умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з’явитися (хвороба, перебування у відрядженні чи на лікуванні, у відпустці тощо).

    ...

    ЩОДО ОСКАРЖЕННЯ, ТО НА ДАНИЙ МОМЕНТ ДАНА ОПЦІЯ НЕДОПУСТИМА. СПОЧАТКУ СПРАВА МАЄ БУТИ РОЗГЛЯНУТА В СУДІ ПЕРШОЇ ІНСТРАЦІЇ, У ВИПАДКУ НЕ ЗГОДИ З РІШЕННЯМ ОСОБА МАЄ ПРАВО ЙОГО ОСКАРЖИТИ В АПЕЛЯЦІЙНОМУ ПОРЯДКУ.

    НА ДАНИЙ МОМЕНТ ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ВАШОЇ ВОЛІ ЩОДО ПРИТЯГНЕННЯ ЧОЛОВІКА ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. ЯКЩО НЕ МАЄТЕ ПРЕТЕНЗІЙ, ТАК І ПОВІДОМТЕ СУД АБО ПОДАЙТЕ ВІДПОВІДНЕ КЛОПОТАННЯ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.5%

    Доброго дня, Юлія!

    Перш за все Ваша неявка до суду не буде мати ніяких принципових наслідків!

    Що стосується протоколу, то його оскаржити, звичайно, можна, а за умови наявності значних порушень і треба! Ось Вам нижче вичерпний аналіз порушень, які можуть міститись в протоколі адміністративного правопорушення з посиланнями на закони та судову практику.

    У відповіді використані матеріали статті за наступним посиланням:

    (https://blog.liga.net/user/vshtyka/article/45560#:~:text=За%20диспозицією%20ч.-,1%20ст.,або%20психічному%20здоров%27ю%20потерпілого.) .

    За диспозицією ч. 1 ст. 173-2 КУпАП, домашнє насильство – умисне вчинення фізичного, психологічного чи економічного характеру, внаслідок чого могла бути чи завдана шкода фізичному або психічному здоров'ю потерпілого.

    Диспозиція ч. 2 цієї статті передбачає те ж, але вчинене особою, яку за рік піддано адміністративному стягненню за одне з цих проступків.

    В протоколі про адміністративне правопорушення вказується:

    - вид домашнього насилля

    - характер конкретного виду домашнього насилля (постанови

    - в яких конкретно діях полягало домашнє насилля

    - шкода потерпілому

    - обставини, які б свідчили про умисел завдати шкоду потерпілому – суб’єктивна сторона – вина у формі умислу

    1.1. Виправлення та дописування протоколу

    Якщо копія протоколу в матеріалах справи відрізняється від тієї, яку підписав кривдник – провадження закривається

    Не допускаються закреслення чи виправлення даних та додаткові записи після підписання протоколу кривдником

    1.2. Додатки до протоколу

    Суд розглядає справу в межах складеного протоколу

    Поширений недолік протоколів:

    - відсутність у графі «до протоколу додається» переліку додатків; чи

    - напис «матеріали», «докази», «диск» тощо.

    У графі «до протоколу додається» зазначаються пояснення осіб, речові докази, протокол про вилучення речей і документів, рапорти посадових осіб та інші документи та матеріали з даними про правопорушення (п.п. 9, 13, 15, розділу II Інструкції №1376).

    Незазначення доказів – поверхневе та шаблонне ставлення до зʼясування обставин

    У таких випадках суд має повернути протокол на доопрацювання, через оформлення без дотримання КУпАП (абз. 5 п. 24 постанови Пленуму ВСУ від 23.12.2005 №14).

    «Quod non est in actis, non est in mundo» – чого немає в документах, того не існує у світі.

    Суддя не вправі доповнювати чи змінювати протоколи та витребувати додаткові докази. Це свідчить про необ’єктивність, упередженість судді, порушення права на захист та рівність сторін

    1.3. Дата складення протоколу

    Протокол складається не пізніше 24 годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення (ч. 2 ст. 254 КУпАП; постанова Київського апеляційного суду від 27.11.2020, №359/287/20).

    1.4. Протокол як доказ

    Протокол – не доказ факту правопорушення (постанова Київського апеляційного суду від 23.03.2021, №754/17410/20).

    2. Рапорт поліцейського

    Рапорт – неналежний та недопустимий доказ, оскільки поліцейський – зацікавлена особа (постанови ВС від 20.05.2020, №524/5741/16-а; 28.05.2020, №524/4668/17).

    Рапорт має узгоджуватись з письмовими поясненнями потерпілого та протоколом (постанова Дніпровського апеляційного суду від 14.07.2020, №175/1363/20).

    3. Дані про кривдника

    До протоколу додаються відомості про кривдника: копія паспорта, характеристика, довідка про склад сім'ї тощо (ст. 33 КУпАП; постанова Компаніївського районного суду Кіровоградської області від 18.02.2022, №391/81/22).

    4. Сімейні відносини

    До матеріалів справи додаються докази сімейного зв'язку між кривдником та потерпілим, якщо це вказано в протоколі

    5. Показання потерпілого

    Язик мій – ворог мій. Помилки та неточності у показаннях потерпілого допомагають уникнути відповідальності.

    Пояснення потерпілого в суді – не доказ вини через суб'єктивність, якщо не підтверджені доказами чи свідками

    Допитом потерпілого неможливо усунути недоліки матеріалів справи, повно, всебічно та об'єктивно з'ясувати обставини справи про склад правопорушення.

    Якщо крім письмових пояснень потерпілого немає інших обʼєктивних доказів, які доводять вину – суд закриває провадження

    6. Показання свідків

    7. Повторність

    У разі притягнення за ч. 2 ст. 173-2 КУпАП – у матеріалах справи мають бути докази повторного домашнього насилля

    8. Сімейна сварка

    Конфлікт між учасниками справи не свідчить про психологічне насильство в розумінні ст. 173-2 КУпАП та ст. 1 Закону №2229-VIII

    Сварка:

    - не охоплюється диспозицією ст. 173-2 КУпАП;

    - не об'єктивна сторона правопорушення

    Конфліктна ситуація без доказів завдання або можливості завдати шкоди фізичному або психічному здоров’ю потерпілого не охоплюються складом адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 173-2 КУпАП – завдання шкоди в цьому випадку – обов'язкова ознака об’єктивної сторони проступку (там же).

    Обопільна сварка – не вказує на дії психологічного характеру одного члена сімʼї на іншого (постанова Апеляційного суду Київської області від 05.03.2018, №362/413/18).

    Суд не компетентний розв'язати родинний конфлікт у порядку КУпАП. Не кожен конфлікт – домашнє насильство

    9. Шкода психічному здоров'ю

    Насильство в сім’ї – правопорушення з матеріальним складом – потребує діяння та спричинення або загрози завдання шкоди фізичному або психічному здоров’ю потерпілого

    У протоколі повинні чітко відображатися не тільки прояви домашнього насильства, а й наслідки (постанови Київського апеляційного суду від 08.06.2021, №357/3697/21; Кропивницького апеляційного суду від 12.04.2021, №390/1737/20).

    Через це у протоколі та доданих до нього матеріалах має бути вказано:

    - чи обстежив потерпілого лікар-психіатр;

    - яка шкода психічному здоров'ю потерпілому могла бути спричинена;

    - яка психічна хвороба у потерпілого могла розвинутись через події;

    - чи поставлений потерпілий на облік лікаря-психіатра;

    - чи встановлений потерпілому діагноз (постанови Дніпровського апеляційного суду від 29.09.2021, №180/1852/21; Чернівецького апеляційного суду від 25.09.2020, №725/3695/20).

    Важливо чи звертався потерпілий до лікарні чи спецустанови через домашнє насилля

    Припущення не допускаються

    10. Кривдник і жертва одночасно

    «Суд розбереться …».

    Адміністративні матеріали іноді складають на обох учасників домашнього насилля. Часто це однакові протоколи з однаковими доказами – пояснення тощо.

    Суд не розбереться – визначення правоохоронцями порушника і потерпілу як кривдника і жертву – неприпустимо (постанова Борщівського районного суду Тернопільської області від 18.02.2022, №594/207/22).

    Протокол, де агресор – жертва з однаковими доказами – доводить небажання розібратись у ситуації та неможливість притягнення до відповідальності.

    11. Строк накладення стягнення

    У держави три місяці, щоб притягнути агресора до відповідальності, інакше справа закривається через закінчення строків накладення стягнення (ч. 2 ст. 38 КУпАП).

    III. ПРЕЗУМПЦІЯ НЕВИНУВАТОСТІ

    Адміністративна відповідальність та процедура притягнення ґрунтується на презумпції невинуватості (рішення КСУ від 22.12.2010 №23-рп/2010).

    Усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на користь особи (ст. 62 Конституції).

    Суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Сумнів не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом» (Korobov v. Ukraine, №39598/03, §65, 21.07.2011).

    Оскарження протоколу адміністративного правопорушення відбувається в судовому правопорядку шляхом подання відповідної заяви.

    Будуть нез'ясовані питання чи потреба продовжити розмову персонально, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото.

    Гончаренко Константин
    15%
    Гончаренко Константин 9 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Для оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення необхідно визначити орган, який має право розглядати скаргу. Так, наприклад, якщо справу розглядала адміністративна комісія при виконавчому комітеті сільської ради - скаргу розглядає виконавчий комітет відповідної ради; при розгляді справи іншим органом (по-садовою особою) - відповідним органом вищої інстанції (посадовою особою).

    Водночас, незалежно від того який орган розглядав справу, постанову у справі про адміністративне правопорушення завжди можна оскаржити у районному, районному у місті, міському чи міськрайонному суді у порядку адміністративного судочинства.

    Згідно з ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

    Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено (ст. 288 КУпАП):

    постанову адміністративної комісії - у виконавчий комітет (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчі органи, що виконують їх повноваження) відповідної ради або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом;

    рішення виконавчого комітету (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчих органів, що виконують їх повноваження) сільської, селищної, міської ради - у відповідну раду або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом;

    постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.

    постанову інспектора з паркування про накладення адміністративного стягнення (частини перша, третя та шоста статті 122, частини перша, друга та восьма статті 152-1 цього Кодексу) - в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом.

    Постанову про одночасне накладення основного і додаткового адміністративних стягнень може бути оскаржено за вибором особи, щодо якої її винесено, чи потерпілого в порядку, встановленому для оскарження основного або додаткового стягнення.

    Скарга подається в орган (посадовій особі), який виніс постанову по справі про адміністративне правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України. Скарга, що надійшла, протягом трьох діб надсилається разом із справою органу (посадовій особі), правомочному відповідно до цієї статті її розглядати.

    У разі оскарження постанови в суд позовна заява подається до місцевого загального суду, на вибір за місцем реєстрації або проживання позивача або за місцезнаходженням відповідача, який розглядає цей адміністративний позов як адміністративний суд. В адміністративному позові згідно зі ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) має бути зазначено:

    повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

    зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;

    зміст позову;

    виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

    відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;

    відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

    перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

    у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

    у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

    власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

    Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника. У разі пред’явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.

    Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

    У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.

    Строки оскарження постанови про адміністративне правопорушення

    Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом 10 днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, протягом 10 днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу

    Згідно вимог статті 291 КУпАП постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 КУпАП, постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованого в режимі фотозйомки (відеозапису), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксоване в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або під час її виконання у випадках, передбачених частиною першою статті 300-1 КуПАП.

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в 10 строк з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України.

    Сплата судового збору

    Велика Палата Верховного Суду у постанові від 18 березня 2020 року у справі № 543/775/17 відступила від своїх попередніх висновків та виклала наступну правову позицію. За системного, цільового та граматичного тлумачення до наведеного законодавчого регулювання відносин, пов`язаних зі сплатою судового збору, Велика Палата Верховного Суду в контексті фактичних обставин справи та зумовленого ними застосування норм процесуального права зазначає, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2-5 Закону України «Про судовий збір» , які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають. Разом з тим, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Правова позиція Великої Палати Верховного Суду є обов’язковою для врахування судами в силу ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України. Відтепер при оскарженні до суду постанов про притягнення до адміністративної відповідальності необхідно буде сплатити судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Розгляд скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення

    Орган (посадова особа) при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обґрунтованість винесеної постанов і приймає одне з таких рішень:

    залишає постанову без змін, а скаргу без задоволення;

    скасовує постанову надсилає справу на новий розгляд;

    скасовує постанову і закриває справу;

    змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

    Якщо буде встановлено, що постанову винесено органом (посадовою особою), неправомочним вирішувати цю справу, то така постанова скасовується і справа надсилається на розгляд компетентного органу (посадової особи).

    Апеляційна скарга у справі про адміністративне правопорушення

    Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги (за винятком постанов передбачених ст. 32, 32-1 КУпАП).

    Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

    Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу разом із справою у відповідний апеляційний суд.

    Апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду. Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.

    Апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції необмежений доводами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Апеляційний суд може дослідити нові докази, які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до місцевого суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим судом.

    За наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право:

    залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін;

    скасувати постанову та закрити провадження у справі;

    скасувати постанову та прийняти нову постанову;

    змінити постанову.

    У разі зміни постанови в частині накладення стягнення, в межах, передбачених санкцією статті цього Кодексу, воно не може бути посилено.

    Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

    Після закінчення апеляційного провадження справа не пізніше ніж у п'ятиденний строк направляється до місцевого суду, який її розглядав.

    Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, оплатно вилучених і конфіскованих предметів, а також скасування інших обмежень, зв'язаних з цією постановою. У разі неможливості повернення предмета повертається його вартість.

    Відшкодування шкоди, заподіяної громадянинові незаконним накладенням адміністративного стягнення у вигляді адміністративного арешту або виправних робіт, провадиться в порядку, встановленому законом.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Иваненко Мария Владимировна
    Иваненко Мария Владимировна 9 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 27 років досвіду

    Це на Вас склали протокол?Все залежить від судді,який слухає справу,є такі,що за одне засідання та без присутності можуть винести постанову.Якщо вважаєте,що не винуваті,то краще піти на засідання або скористуватися послугами адвоката.нужна допомога,звертайтесь в особисті повідомлення:)

    Пуха Наталія ТендерОк
    15%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Наявна ухвала про відкриття провадження Ви маєте право ути присутнею на засіданні подавати докази, заперечення, клопотання тощо.

    Стаття 173-2. Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування

    Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, тобто умисне вчинення будь-яких діянь (дій або бездіяльності) фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування насильства, що не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров’ю потерпілого, а так само невиконання термінового заборонного припису особою, стосовно якої він винесений, або неповідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про місце свого тимчасового перебування в разі винесення такого припису, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин, або адміністративний арешт на строк до десяти діб.

    Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

    {Кодекс доповнено статтею 173-2 згідно із Законом № 759-IV від 15.05.2003; в редакції Закону № 599-VI від 25.09.2008; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2744-VI від 02.12.2010, № 187-VIII від 12.02.2015; в редакції Законів № 2229-VIII від 07.12.2017, № 1604-IX від 01.07.2021}

    Успіхів

    Адвокат Евгений Александрович
    12.5%
    Адвокат Евгений Александрович 9 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Доброго дня, Юлія.

    ПО ДАНІЙ КАТЕГОРІЇ СПРАВ, УЧАСТЬ ОСОБИ, ЯКА СКОЇЛА ПРАВОПОРУШЕННЯ НЕ Є ОБОВЯЗКОВОЮ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Глава 21

    ОСОБИ, ЯКІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ПРОВАДЖЕННІ В СПРАВІ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ

    Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    {Положення частини першої статті 268, за яким обмежується право на вільний вибір особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, як захисника своїх прав, крім адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи втратили чинність як такі, що є неконституційними на підставі Рішення Конституційного Суду № 13-рп/2000 від 16.11.2000}

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

    При розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 44, статтями 51, 146, 160, 172-4 - 172-9, 173, частиною третьою статті 178, статтями 185, 185-1, статтями 185-7, 187 цього Кодексу, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов’язковою. У разі ухилення від явки на виклик органу внутрішніх справ або судді районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду цю особу може бути органом внутрішніх справ (Національною поліцією) піддано приводу.

    Законами України може бути передбачено й інші випадки, коли явка особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, в орган (до посадової особи), який вирішує справу, є обов’язковою".

    ТРЕБА ПОДАТИ ВАМ І ЙОМУ ПИСЬМОВ ІПОЯСНЕННЯ ДО СУДУ ЩОДО СПРОСТУВАННЯ ОБСТАВИН.

    САМ ПРОТОКОЛ ОСКАРЖЕННЮ НЕ ПІДЛЯГАЄ, ПІДЛЯГАЮТЬ ОСКАРЖЕННЮ ДІЇ, АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ПРИ СКЛАДАНІН ПРОТОКОЛУ.

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Промський Євгеній Сергійович
    15%
    Промський Євгеній Сергійович 9 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Добрий день!

    Ваші подальші дії залежать від вашої мети.

    У разі вашої неявки у судовому засіданні суд може прийняти рішення за наявними матеріалами та накласти на вас штраф, якщо у протоколі ви вказані як правопорушник.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 173-2. Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування

    Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, тобто умисне вчинення будь-яких діянь (дій або бездіяльності) фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування насильства, що не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров’ю потерпілого, а так само невиконання термінового заборонного припису особою, стосовно якої він винесений, або неповідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про місце свого тимчасового перебування в разі винесення такого припису, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин, або адміністративний арешт на строк до десяти діб.

    Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

    У свою чергу, якщо ви хочете вести активну участь у процесі, доцільно з'явитись у засідання, надати свої аргументовані заперечення, долучити письмові або електронні доккази.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#Text

    Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    {Положення частини першої статті 268, за яким обмежується право на вільний вибір особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, як захисника своїх прав, крім адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи втратили чинність як такі, що є неконституційними на підставі Рішення Конституційного Суду № 13-рп/2000 від 16.11.2000}

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.

    Корнійчук Євген Іванович
    7.5%

    Доброго дня, ви повинні подати спільну заяву про примирення на судовому засіданні. Можу вам допомогти з її складанням.

    Угода про примирення між потерпілою особою та обвинуваченим

    Угоду про примирення у випадку вчинення домашнього насильства можна укласти лише за ініціативи потерпілої особи. Така ініціатива має бути добровільною і виключати будь-яке примушування.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку Звернутися.!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, ви повинні подати спільну заяву про примирення на судовому засіданні. Можу вам допомогти з її складанням.

    Угода про примирення між потерпілою особою та обвинуваченим

    Угоду про примирення у випадку вчинення домашнього насильства можна укласти лише за ініціативи потерпілої особи. Така ініціатива має бути добровільною і виключати будь-яке примушування.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку Звернутися.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України