Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 19 жовтня 2022, питання №74599 150₴

Що робити, якщо керуюча компанія не надає проєктну документацію зі схемами внутрішньобудинкових систем будинку?

Керуюча компанія не надає проєктну документацію зі схемами внутрішньобудинкових систем будинку, мотивуючи тим, що не отримала цей проєкт від попереднього балансоутримувача. Але цей проєкт вимагає теплопостачальна організація Концерн Міські теплові мережі Запоріжжя для проведення перерахунку по нежитловому підвальному приміщенню, в якому проходять ізольовані транзитні труби. Яку відповідальність несе керуюча компанія за відсутність такої документації і яким чином власник приміщення може отримати ці документи?

Відповіді юристів (5)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю, Наталія.

    Така документація має бути обов'язково у керуючої компанії.

    Якщо аналізувати обставини поверхово (без з'ясування всіх деталей), я би порадив звертатись письмово про надання проєктної документації зі схемами внутрішньобудинкових систем будинку.

    На кожне письмове звернення має бути письмова відповідь у форму відмови або відповідно надання документів.

    Зразок такого звернення можете отримати тут: https://dostup.pravda.com.ua/request/tiekhnichna_d...

    Якщо ніяким чином отримати це не виходить, потрібно звертатись до господарського суду із позовом про зобов'язання надати такий документ.

    Можливо, аби я знав більше деталей, надав би більш предметну консультацію. Але поки що так.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Наталля!

    Вам треба або домовитись все ж таки з цією компанією (нехай запит до неї піде від Концерна тепломереж!), або поскаржитись на неї: якщо це державна установа, то у вищестоячий орган, а якщо це приватна компанія, то в можна написати скаргу до Державної інспекції архітектури та містобудування.

    Будуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти!

    Дубовенко Володимир Володимирович
    26.7%
    Дубовенко Володимир Володимирович рік тому

    Юрист, м. Миколаїв, 5 років досвіду

    ВІтаю!

    ВІдповідно до ч.18 ст. 6 ЗУ "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. Відповідно до ч.19 ст.6 вищевказаного закону у разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.

    Відповідно до ч.1 ст.6 ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначено, що співвласники мають право: 1) вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників; 2) брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника; 3) одержувати інформацію про технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, умови його утримання та експлуатації, витрати на утримання спільного майна багатоквартирного будинку та надходження, отримані від його використання; 4) безоплатно одержувати інформацію про суб`єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом; 5) ознайомлюватися з рішеннями (протоколами) зборів співвласників, листками опитування, робити з них копії; 6) на відшкодування винною особою збитків, завданих спільному майну багатоквартирного будинку, у розмірі, що відповідає частці кожного співвласника; 7) інші права, визначені законом.

    Отже, по-перше - співвласники будинку мають право ознайомлюватися із проектною документацію та робити з неї копії, по-друге - у разі, якщо колишньою керуючою компанією не було передано відповідну документацію, у Вас є право звернення до суду з позовом про передання проектної документації керуючій компанії (є відповідні судові прецеденти, коли ОСББ або керуючі компанії зверталися до суду та суд приймав рішення про передання відповідної документації або її відновлення).

    Гончаренко Константин
    26.7%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Внутрышньобудинкові системи та мережі має ремонтувати та утримувати управляюча компанія це передбачено

    НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

    Відповідний порядок було затверджено наказом міністерства від 15 серпня 2018 року № 219.

    Порядок поширюється на управителів або інших осіб, уповноважених співвласниками багатоквартирного будинку на виконання робіт з технічного обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води, а також виконавців комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення у разі укладення з ними споживачами індивідуальних договорів про надання такої послуги з використанням та обслуговуванням внутрішньобудинкових мереж.

    Обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води багатоквартирного будинку здійснюється виконавцем і включає комплекс робіт з технічного обслуговування та проведення поточного ремонту внутрішньобудинкових систем від зовнішньої поверхні стіни будинку до точки приєднання житлового (нежитлового) приміщення протягом усього періоду їх експлуатації.

    Обслуговування систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води в межах житлового (нежитлового) приміщення від точки приєднання здійснюється його власником (співвласниками). Виконавець має забезпечити функціонування та підтримку в робочому стані елементів внутрішньобудинкових систем відповідно до заданих параметрів і режимів роботи.

    ---

    Якщо так чи інакше Вас не задоволняє якість наданих житлово-комунальних послуг в тому числі постачання гарячоі води та іншого , згідно ст. 7 ЗУ Про житлово-комунальні послуги ви маєте право у разі неналежного постачання послуг звернутися до надавача послуг з претензією, щодо усунення недоліків у наданні послуг, покращення їх якості, або здійснення перерахунку за час коли послуги не надавались або були неналежної якості.

    Якість послуг та порядок їх надання та оплати , повинно бути передбачено у договорі про надання послуг ЖКГ УКЛАДЕНИМ З КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ. ( якщо договору немає то необхідно звернутись до підприємства та з ясувати факт його підписання та вам мають надати копію.)

    У претензії необхідно детально описати суть проблем та обгрунтування порушення якості послуг, до претензії додати акт обстеження мереж , з даними, щодо температури води , показниками її якості , обстеження має проводити спеціаліст комунального підприємства та підписати акт обстеження з зазначенням посади на бланку, на основі акту зазначити у претензії , що показники надання послуг не відповідають зазначеним у договорі , отже вимагати перерахунку вартості послуг (якщо гаряча вода нижче 40 градусів ви маєте право оплачувати її за тарифами холодної.) як доказ додати всі оплачені квитанції, від підприємства.

    Документи направити поштою , рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення на ім я директора на юридичну та фактичну адресу комунального підприємства.

    У претензії зазначити , що у разі ігнорування претензії ви залишаєте за собою право звернутися до суду за захистом своїх прав у 30 ти денний термін.

    Далі звертаєтесь до суду додаючи всі докази, договори квитанції, акти , претензії , письмові відмови підприємства, інші документи , що доводять неналежну якість послуг , вимагаєте перерахунку тарифу відповідно до якості послуг.

    Зразок акту - претензії:

    АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

    про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі

    ___ ___ ___ 20 __ р. (найменування населеного пункту) (дата складення)

    Згідно з договором № ___ від___

    споживач ___ (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)

    висловлює претензії ___

    ___ (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)

    щодо послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, зокрема стосовно

    ___

    ___ (інформація про перерву в наданні послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі)

    у період ___.

    У зв’язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, усунути порушення, провести перерахунок розміру плати за перерву в наданні таких послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі.

    Інші умови:___

    ___

    Цей акт-претензію склали:

    виконавець ___ (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові) ___ місцезнаходження___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    М.П.

    споживач ___ (прізвище, ім’я та по батькові) ___, місцезнаходження або місце проживання

    ___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    Відомості про компанію управителя можна знайти у ЕДР юридичних осіб та громадських формувань

    Зверніться також до правління ОСББ з вимогою вплинути на дії(бездіяльність) управителя письмово.

    Якщо результату не буде збираєте загальні збори ОСББ та протокольно приймаєте рішення про зміну управителя 70% голосів власників квартир повинні бути за з підписом голови правління та секретаря.

    Цей протокол разом з повідомленням про розірвання договору голова ОСББ направляє колишньому управителю.

    На цьому засіданні можна прийняти рішення про залучення нового управителя та уповноважити особу на підписання договору.

    Якщо старий управитель продовжить надсилати квитанції , голова ОСББ звертається до суду з позовом про примусове розірвання договору , долучивши всі документи як докази невиконання взятих на себе обов язків.

    документи надсилаються на всі відомі адреси управителя.

    Було б доцільним звернутись письмово поштою з врученням до директора керуючої компанії ЗА РОЗ ЯСНЕННЯМ ТАКИХ ДІЙ З ВІДМОВОЮ ТА ПРОХАННЯМ ПОВІДОМИТИ ПИСЬМОВО НА ВКАЗАНУ ВАМИ адресу на підставі яких нормативних документів управитель НЕ НАДАЄ ДОКУМЕНТИ СПІВЛАСНИКАМ НА ЗАПИТ осбб

    Відповідь Вам мають надіслати у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    Якщо ОСББ не створено звертааєтесь письмово до міського голови ініціативною групою колективним зверненням та вимагаєте провести тендер і визначити Вам нового управителя.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    26.7%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня.

    Вам необхідно спочатку зареєструвати ОСББ. Вже після реєстрації ЖЕО має передати технічну документацию протягом 3-х місяців.

    Згідно до ч. 18 та 19 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

    У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.

    Тому, створюйте ОСББ, потім письмово звертаетесь до ЖЕО з вимогою передати технічну документацію. Які в свою чергу, мають передати ОСББ протягом 3 місяців.

    Якщо ЖЕО не передає, Ви можете або вимагати відновити документацію за рахунок ЖЕО, або відновити власними силами та за свій рахунок, зберегти розрахункові документи, а потім в судовому порядку стягнути з ЖЕО ці кошти.

    Що стосується договору, то з обслуговуючею компанією можна домовитися про строки передачі технічної документації (наприклад, встановивши строк-6 місяців). У будь-якому випадку, ОСББ має право на самозабезпечення, тобто здійснювати утримання будинку власними силами.

    Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", ОСББ створюється в тому числі для забезпечення "належного утримання та використання спільного майна".

    Відповідно до ч. 1 ст. 22 того ж Закону, "Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об’єднання за рішенням загальних зборів має право:

    - задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення;

    -виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

    Самостійне забезпечення об’єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об’єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

    Стосовно постачання послуг (газо, електропостачання0- , водопостачання квартир) та нежитлових приміщень здійснюється на підставі договорів між їх власниками і постачальними організаціями відповідно до вимог законодавства та/або ОСББ може самостійно укласти договори з видповидними компаніями.

    Отже, ОСББ має повне право здійснювати утримання багатоквартирного будинку самостійно – шляхом самозабезпечення. Для цього необхідно лише прийняти відповідне рішення загальних зборів ОСББ. У випадку прийняття рішення про самозабезпечення, призначити (нав'язати) управителя без згоди ОСББ сільрада не зможе.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України