Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 08 лютого 2021, питання №37746 150₴

Как вернуть деньги за перенесенный концерт из-за карантина

Добрый День! Купил два билета на концерт который должен был состояться в декабре 2020 года. Из-за карантина концерт перенесли на декабрь 2021 года, мне это время не подходит, я бы не покупал билеты. Как можно вернуть деньги. При звонке на горячую линию говорят что деньги возвращают только при отмене концерта.

Відповіді юристів (7)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    33.3%

    Доброго дня, Станіславе!

    Ви маєте право на повернення коштів!

    Згідно ст. 10 Закону Украни «Про захист прав споживачів» та інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культуро-освітніх закладах у разі скасування, переносу концерту, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки.

    Повернення коштів відвідувачам проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу.

    1. Потрібно написати письмову заяву в 2-ох примірниках організатору і вимагайте, щоб вони її прийняли і зазначили дату. До заяви потрібно прикріпити квиток, чек, паспортні дані (часом просять копії, але це не обов’язково). Якщо не хочуть приймати письмову заяву – направте на поштову або електронну адресу організатора.
    2. До повернення підлягає вся сума за квиток, за сервісний збір оператора або за доставку тощо не буде компенсації.
    3. Якщо придбаний квиток був «акційний» і в організатора або оператора відмітка, мовляв такі квитки не повертаються – це порушення. Гроші за такі квитки зобов’язанні повернути у звичайному порядку.
    4. Якщо відповіді на вашу заяву немає або кажуть, що її загубили, просимо звертатися до управління Держпродспоживлсужби у відповідній області! Всього найкращого!
    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрый день!

    Карантин на законодательном уровне признан форс-мажором. В соответствии с частью 1 статьи 617 Гражданского кодекса Украины, организатор не несет ответственности за срыв мероприятия. То же самое сказано в Законе “О защите прав потребителей”. Это значит, что деньги за билеты на перенесенные из-за карантина мероприятия организатор может не возвращать. Потому что возврат возможен только в случае отмены мероприятия.

    Вывод: раз концерт перенесли из-за форс-мажорных обстоятельств, а не отменили, то деньги возврату не подлежат.

    • Крикун Сергій  Павлович
      23.3%
      Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

      Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

      ГК Украины:

      "Стаття 617. Підстави звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання

      1. Особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.

      Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов'язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов'язання, відсутність у боржника необхідних коштів...

      Стаття 625. Відповідальність за порушення грошового зобов'язання

      1. Боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання...

      Стаття 901. Договір про надання послуг

      1. За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором...

      Стаття 906. Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг...

      Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом...".

      В случае форс-мажора организатор концерта освобождается от обязанности провести концерт, а зритель - от обязанности оплатить концерт - и не более. Ст.901 ГК предусмотрено сначала (утром) услуга, а потом (днем) ее оплата, но поскольку оплата совершена зрителем авансом до наступления обстоятельства форс мажора, то возникают денежные обязательства, от которых должник согласно ст.625 ГК не освобождается, в том числе, при наступлении форс-мажора.

      Если я правильно помню, ранее, в похожем вопросе именно Вы, коллега Карпенко, ссылались на письмо Торгово-промышленной палаты об освобождении получателя денежных средств вернуть их на основании обстоятельства форс-мажора. Во-первых, юристу необходимо иметь свою, законную точку зрения; во-вторых, такая позиция ТПП говорит о квалификации ее сотрудников, которые фактически управляют государством в своей сфере отношений, решают судьбы людей, трудно представить, какого вреда причинено специалистами ТПП с такой позицией.

      Надлежащий способ решения вопроса я излагаю отдельно ниже.

    Савченко Олександр
    23.3%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Станіславе!

    ІНСТРУКЦІЯ з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0483-99#Text):

    Х. Повернення квитків

    У разі скасування, переносу або зміни заходу відвідувачі (глядачі, слухачі) мають право повернути попередньо придбані квитки. Повернення коштів відвідувачам (глядачам, слухачам) проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу (паспорта, військового квитка, студентського квитка, посвідчення водія, службового посвідчення).

    Направте їм заяву на електронну адресу та на поштову адресу (замовним листом з описом вкладення) з вимогою негайно повернути кошти за перенос концерту. Заява повинна бути оформлена відповідно до вимог статті 5 ЗУ "Про звернення громадян". У тексті заяви зробіть посилання на норми Закону Украни «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах

    До заяви додайте: на електронну адресу - скан-копію квитка, чеку (банківської квитанції);

    на поштову адресу - оригінал квитка, чеку (банківської квитанції).

    Або ж можете відразу звернутися за захистом своїх прав до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Після такого звернення в служби захисту споживачів з’явиться право на позапланову перевірку організаторів концерту. Тож вони будуть зобов’язані повернути гроші або обміняти квиток. У іншому випадку організатор ще й отримав би штраф, але в умовах карантину замовник чи агентство не є винуватцями скасування або переносу концерту, тож через форс-мажорні обставини уникнуть відповідальності.

    Закон на вашій стороні. Адже, згідно ст. 10 Закону Украни «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах у разі скасування, переносу концерту, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Сообщаю следующее:

    всеми возможными способами узнайте, кто организатор. Если не удается этого сделать, обязательно с письменными заявлениями обращайтесь сразу ко всем причастным на Ваш взгляд сторонам. Часто бывает, что такие заявления принимать отказываются. Если Ваши обращения все же принимают, одну копию заявления вместе с копией билета направьте организатору, другой экземпляр с отметкой о получении оставьте себе – это будет доказательством Вашего обращения, которое обязательно подлежит рассмотрению. Также наберитесь терпения — ждать ответа по закону придется 2 недели.

    Если организаторы проигнорировали Вашу просьбу, следующий шаг — подача письменного заявлением о возврате денег в Государственную инспекцию по вопросам защиты прав потребителей с указанием того, что организаторы Вам отказали или вообще проигнорировали обращение. Здесь же можно просить разыскать компанию-организатора, если самому найти ее так и не удалось.

    Инспекция имеет право применить штрафные санкции к недобросовестным агентствам, которые не возвращают деньги за несостоявшиеся мероприятия. Помните: согласно со ст. 10 Закона Украины «О защите прав потребителей» Вы также имеете право на получение пени в размере 3% от стоимости билета за каждый день невозврата средств после подачи Вашего заявления.

    Наказание для агентства, которое не справилось со своими полномочиями и не желает возвращать деньги, станет жестче, если пострадавшие обратятся с коллективной жалобой. По ст. 23 Закона «О защите прав потребителей» на такую компанию может быть наложен штраф в размере от 3 до 10% от стоимости услуг, предоставленных ею за прошлый год.

    Карантин - это форсмажорные обстоятельства и о порядке возврата в таких ситуациях должно быть прописано в договоре.

    Возможно необходимо будет обращаться в суд , если Ваша письменная претензия не даст результат.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду

    Добрый День! Купил два билета на концерт который должен был состояться в декабре 2020 года. Из-за карантина концерт перенесли на декабрь 2021 года, мне это время не подходит, я бы не покупал билеты. Как можно вернуть деньги. При звонке на горячую линию говорят что деньги возвращают только при отмене концерта.

    я так же считаю - что деньги могут не вернуть - так как єто форс- мажор

    но попробуйте обратиться к организатору письменно или продайте кому то билеті если сами не можете пойти

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Если организатор концерта откажется вернуть деньги согласно Инструкции с ведения билетного хозяйства, как изложено коллегами выше, следует обращаться в суд о возмещении вреда и взыскания стоимости билетов в порядке ст.652 ГК:

    "Стаття 652. Зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин

    1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

    Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

    2. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:

    1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;

    2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;

    3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;

    4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

    3. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору...".

    При этом, зритель имеет статус потребителя, т.е. освобожден от уплаты судебного сбора; кроме того, суд должен автоматически, одновременно решить вопрос о возмещении ответчиком истцу морального вреда:

    Закон Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12):

    "Стаття 22. Судовий захист прав споживачів

    1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

    2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.".


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України