Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 09 травня 2024, питання №108216 400₴

Чи має право на відстрочку громадянин, щодо якого розпочато процедуру бронювання, але отримав "повістку на відпрвку"?

Працівник отримав "повістку на відправку" , але щодо нього розпочато процедуру бронювання.
Якщо бронювання буде готове до часу вказаного в "повісткі" чи зможе він отримати відстрочку по бронюванню?

Відповіді юристів (6)

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Доброго дня!

    Так, це цілком можливо. Головне, щоб до дати вказаної в повістці у працівника був Витяг з рішення Мінекономіки про бронювання та він належним чином сповістив про це ТЦК. (Ознайомтесь з матеріалом за посиланням https://sud.ua/uk/news/publication/296162-rabotnik...)

    Крім того, якщо працівнику вручили бойову повістку, то поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина (лікарняний або довідка з перебування на стаціонарі), дії країни-агресора або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    Про причини неприбуття працівник може повідомити територіальний центр комплектування рекомендованим листом з описом вкладеного.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25%

    Доброго дня, Владе!

    Якщо на дату явки по мобілізаційному розпорядженню чоловік матиме витяг з Мінекономіки про бронювання, то у такому разі бойова повістка повинна бути анульована. На коли видане мобілізаційне розпорядження та коли чоловіка подали у списку на бронювання?

    З метою погодження списки, подані відповідно до Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня їх отримання. Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) подає погоджені відповідно до абзацу першого цього пункту списки до Мінекономіки.

    За результатами перевірки списків, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) Мінекономіки приймає у строк не більше ніж п'ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних:

    1. органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки;
    2. Генеральному штабу Збройних Сил.

    Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3 та у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку , повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    12.5%

    Доброго дня, беріть лікарняний на дату відправки, готуйте броню, потім відвідуйте ТЦК, подайте скаргу на гарячу лінію міністерства оборони України, що ви підлягаєте бронюванню у вас мобілізують насильно.

    0 800 500 442

    Турчин Ярослав Александрович
    25%

    ВІТАЮ ВАС, пане ВЛАД!

    На жаль, оскільки Кабінет Міністрів України поки не виконав свій обов'язок визначити ПОРЯДОК мобілізації, бронювання, оформлення відстрочки та не передбачив як діяти в таких випадках, кожен керівник ТЦК діє по принципам - "дію як хочу" і "мобілізувати, не можна не мобілізувати".

    Фактично це діяльність державних службовців в умовах правової невизначеності та грубого порушення принципів верховенства права, а також це грубе порушення статті 19 Конституції України, відповідно до якиї органи державної влади та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та У СПОСІБ, що передбачені Конституцією та законами України.

    Не визначено спосіб ? - Немає права приймати рішення чи щось витворяти.

    Але ж навіть більшість безвідповідальних столичних адвокатів, схопивши хвилю буцімто патріотичного хайпу - як мантру у публічному просторі повторюють, що в умовах війни конституція на паузі і можна витворяти що хочеться, бо ж якщо ні, то "ворог нападе". При цьому не пояснюється - які ж тоді такі цінності і права кого захищаються таким от чином встановлення повної "демократури", як каже один відомий київський експерт.

    Відповіді на Ваше питання або якоїсь однозначної практики зараз немає. Тож ситуація фактично 50 на 50.

    Новий закон ще не вступив у дію, але це не зупиняє мобілізацію, хоча з 18 травня особисто я вважаю, що за відсутності постанов Кабінету Міністрів України, які регулюють питання мобілізації та відстрочок - ТЦК як орган військового управління не має права ні мобілізувати, ні надавати відстрочки, адже це буде діяльністю не у спосіб, що передбачений законодавством. А тому будь-які такі дії є незаконними.

    На крайній випадок факт оформлення броні можна використовувати як поважну причину у суді, якщо на Вас відкриють кримінальну справу по ухиленню від мобілізації (стаття 336 КК України), щоб наполягати на виправдовувальному вироку. Звісно, якщо Ви знайдете совісливого адвоката, бо як правило мої пропозиції практикуючі кримінальне право адвокати клієнтам оцінюють як - вигадки і "треба багато доларів, щоб порєшать". Ось так працює наша шановна кримінальна адвокатура. Виконання закону і застосування практики Верховного Суду - це у нас вигадки, а порєшать за гроші - це данність, яку розуміють усі в системі. Дуже прикро це все спостерігати. Саме тому часто невинні люди укладають з такими псевдоадвокатами, яким не місце у професії, угоди зі слідством, саме тому забивається рух суддів за виправдовувальні вироки, яких в нашій системі дуже мало, що каже про дуже неефективну роботу адвокатури в Україні.

    Статтею 336 Кримінального кодексу України, передбачено кримінальну відповідальність за ухилення від призову за мобілізацією. Злочин, передбачений вказаною статтею, має формальний склад та не є триваючим за своєю суттю.

    Факт вчинення суспільно небезпечного діяння (яке складає об`єктивну сторону злочину) утворює закінчений злочин. Об`єктивна сторона злочину в диспозиції ст. 336 КК визначена із застосуванням терміну «ухилення». Ухилятися - означає намагатися не робити чого-небудь, не брати участі в чомусь, відсторонятися від чогось (Словник української мови: в 11 томах. - Том 10, 1979. - С.527). Таким чином зміст ухилення як діяння (дія чи бездіяльність) визначається змістом того, від чого ухиляється особа, в даному випадку - змістом понять «мобілізація» і «призов за мобілізацією». У статті 336 КК ці поняття не розкриваються, що свідчить про те, що її диспозиція є бланкетною.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/117177947

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    12.5%

    Вітаю Вас!

    Працівник отримав "повістку на відправку" , але щодо нього розпочато процедуру бронювання.Якщо бронювання буде готове до часу вказаного в "повісткі" чи зможе він отримати відстрочку по бронюванню

    Якщо бронювання буде отримано до моменту відправки - чоловік повинен отримати відстрочку від мобілізації. Але є доволі суттєві проблеми.

    16 квітня 2024 року Президент України підписав законопроєкт 10449 (новий мобілізаційний законопроєкт), який набирає чинності 18 травня 2024 року. Що передбачає законопроєкт 10449 в контексті оформлення відстрочки від мобілізації?

    "...1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку...".

    Таким чином, замало мати тільки витяг з наказу Мінекономіки, ще потрібно, аби ТЦК та СП зарахував працівника на спеціальний військовий облік.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    "...11. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більше ніж п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік...

    "...10. За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 9 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) Мінекономіки приймає у строк не більше ніж п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік..."

    Тому, бронювання бронюванням, але варто якось домовлятися з ТЦК та СП, аби вони після бронювання зарахували чоловіка на спецоблік. Як варіант, можна спробувати за потреби оформити лікарняний, якщо строки будуть "підпирати", але інколи ТЦК це розглядає як свідоме ухилення. Більше того, з 18 травня після лікарняного все одно треба буде з'являтися до ТЦК.

    "...9. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються: перешкода стихійного характеру, хвороба призовника, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк; смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини.

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів"..."

    Тому раджу, аби роботодавець спробував направити на ТЦК листа про критичну важливість працівника. Можливо це допоможе.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    До моменту прийняття рішення щодо Вашого бронювання Ви можете бути мобілізованим.

    Жодним законом така можливість не заборонена.

    Жодні "гарантійні листи" і інші дурниці Вам не допоможуть.

    Єдине, що діє - "лікарняний " на момент необхідності прибути на відправку.

    Це є поважною причиною не прибуття за повісткою.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України