Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 03 травня 2024, питання №107529 250₴

Відсутність приписного свідоцтва у хлопця 19 років.

Відсутність приписного хлопець 19 років. Чим це загрожує зараз і після 18.05.2024.? Чи встигнуть його поставити на облік, якщо звернутися зараз?

Відповіді юристів (5)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, за відсутность приписного передбачено адміністративну відповідальність за порушення правил військового обліку, штраф у розмірі 850 гривень, і то не факт, що його накладуть.

    Враховуючи, що чоловік має статус призовника на строкову службу, мобілізація йому не загрожує, тому ви можете звернутися до ТЦК і нічого не боятись.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня!

    За порушення правил військового обліку хлопець буде притягнутий до адмінистративної відповідальності у вигляді штрафу на суму від 850 до 1700 грн за статтею 210 КУпАП:

    "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Оскільки хлопець знаходиться у статусі призовника, а не військовозобов'язанного то мобілізувати його не можуть. Єдине, що буде можливим після 18 травня - це направлення осіб у віці від 18 до 25 років на проходження базової військової служби. Проте, станом на зараз ще невідомий мехінізм та дата з якої почнуть призивати на БВС.

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набере чинності з 18 травня:

    У Законі України "Про військовий обов’язок і військову службу" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 38, ст. 324 із наступними змінами):

    12) статтю 15 викласти в такій редакції:

    "Стаття 15. Направлення громадян України для проходження базової військової служби.

    1. Для проходження базової військової служби направляються придатні для цього за станом здоров’я громадяни України чоловічої статі (жіночої статі - добровільно), яким до дня відправлення на базову військову службу виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 25-річного віку.

    Зазначені громадяни України можуть один раз обрати рік проходження базової військової служби до досягнення ними 24-річного віку.

    2. Громадяни України, які перебувають на військовому обліку призовників, у добровільному порядку можуть бути прийняті на військову службу за контрактом на умовах, передбачених частиною першою статті 20 цього Закону, та в порядку, визначеному положеннями про проходження військової служби громадянами України.

    3. Направлення громадян України для проходження базової військової служби включає:

    прибуття на медичний огляд, професійно-психологічний відбір та засідання комісії з питань направлення для проходження базової військової служби;

    проходження медичного огляду (у тому числі, за необхідності, направлення на додаткове медичне обстеження);

    проведення професійно-психологічного відбору;

    засідання комісії з питань направлення для проходження базової військової служби;

    прибуття за зазначеними в повістці районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки адресою та часом для відправлення у навчальну частину (центр) для проходження базової військової служби та знаходження у відповідному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (обласному збірному пункті) до відправлення у навчальну частину (центр).

    4. Організація направлення громадян України для проходження базової військової служби здійснюється районними державними адміністраціями (виконавчими органами міських рад) у взаємодії з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки та органами місцевого самоврядування.

    5. Порядок організації підготовки та направлення громадян України для проходження базової військової служби визначається цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

    6. Строки направлення та чисельність громадян України, які направляються на базову військову службу, а також обсяги видатків для забезпечення направлення на базову військову службу, визначаються Кабінетом Міністрів України.

    7. Керівники підприємств, установ, організацій і закладів освіти незалежно від підпорядкування та форми власності сприяють прибуттю громадян України до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (збірних пунктів) шляхом вжиття відповідних інформаційних та організаційно-технічних заходів.

    8. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на комісію з питань направлення для проходження базової військової служби він несе відповідальність, установлену законом.

    9. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини.

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів".

    14) статтю 17 викласти в такій редакції:

    "Стаття 17. Відстрочка від направлення для проходження базової військової служби.

    1. Відстрочка від направлення для проходження базової військової служби надається призовникам, які:

    визнані тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я;

    навчаються у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, вищої духовної освіти за денною або дуальною формою здобуття освіти, в інтернатурі або докторантурі (зазначена відстрочка надається до досягнення особою 24-річного віку);

    обрали відповідний рік, в якому бажають пройти базову військову підготовку;???

    мають право на звільнення з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається частиною дванадцятою статті 26 цього Закону.

    2. Відстрочка від направлення для проходження базової військової служби надається призовникам, яким повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення або стосовно яких кримінальна справа розглядається судом, до прийняття відповідного рішення.

    3. У випадках, не передбачених цим Законом, відстрочка від направлення для проходження базової військової служби може бути надана призовникам згідно з рішенням комісії вищого рівня за поданням районних (міських) комісій з питань взяття на військовий облік.

    4. Призовники, яким надано відстрочку від направлення для проходження базової військової служби у зв’язку з навчанням у закладах освіти або через сімейні обставини, зобов’язані щороку, до 1 жовтня, подавати до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують їхнє право на відстрочку".

    15) статтю 18 викласти в такій редакції:

    "Стаття 18. Звільнення від проходження базової військової служби.

    1. Від проходження базової військової служби звільняються призовники:

    які визнані за станом здоров’я непридатними до військової служби;

    які до набуття громадянства України пройшли військову службу в інших державах".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Це питання врегульовано КУПАП.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    100%

    Вітаю Вас.

    На даний момент це порушення правил військового обліку та адміністративний штраф 850-1700 грн. Доволі адекватно, погодьтеся. Але раджу хлопцю все таки звертатися до ТЦК якомога швидше, аби цей штраф не став 22 тис грн, як передбачає законопроєкт 10379.

    Йому потрібно мати військово-обліковий документ після 18 травня поточного року обов'язково, тому раджу звертатися до центру комплектування. Хлопця не мають ні в якому випадку мобілізувати, оскільки за своїм віком та статусом він є призовником. Але йому потрібно буде пройти ВЛК та подати документи на приписне.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    За порушення правил військового обліку передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу 850-1700 грн за статтею 210 КУпАП.

    У період дії воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ разом з документом, що посвідчує особу, та пред’являти їх за вимогою уповноваженого представника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    Тому хлопцю потрібно звернутися до ТЦК та стати на військовий облік призовників. Мобілізувати ніхто хлопця не зможе. Головне - не підписувати контракт про військову службу.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України